استقبال مسلمانان زيمبابوه از گروه تواشيح «طوبی»
کد خبر: 1692533
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۶

استقبال مسلمانان زيمبابوه از گروه تواشيح «طوبی»

گروه بين‌الملل: دومين سال حضور گروه تواشيح «طوبی» در زيمبابوه بازتاب خوبی در محافل قرآنی اين كشور برجای نهاده و با استقبال گسترده مسلمانان زيمبابوه‌ای مواجه شده‌است.

«محمد حسن ايپكچی» رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در زيمبابوه در گفت‌و‌گوی تلفنی با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) ضمن بيان اين مطلب گفت: گروه تواشيح طوبی هرشب در مساجد بومی زيمبابوه برنامه‌های متنوعی اجرامی‌كنند و ديگر گروه‌های تواشيح زيمبابوه نيز با آنان همراه شده و توانمندی‌های خود در اين زمينه را به شيوه‌ای سنتی برای حاضران به نمايش می‌گذارند.
ايپكچی افزود: اين گروه با حضور در دوره‌های آموزشی قرآن زيمبابوه با برگزاری نشست با فعالان قرآنی شركت‌كننده، با گوش‌دادن به قرائت آن‌ها اشكالات قرآنی آنان را تصحيح‌كردند.
رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در زيمبابوه با بيان اين‌كه گروه تواشيح طوبی در شب‌های قدر برنامه‌های مختلفی اجرا‌كرد، افزود: اين گروه در جديدترين برنامه خود ضمن شركت در همايش روز جهانی قدس(پنجم مرماه) با موضوع روز قدس و رمضان تواشيح اجراكرده و به عنوان داور بر مرحله نهايی مسابقات قرآن زيمبابوه كه در اين روز برگزار‌شد، نظارت‌كردند.
رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در زيمبابوه در ادامه با اشاره به اجرای برنامه توسط گروه تواشيح طوبی در شبكه سراسری زيمبابوه، تصريح‌كرد: اين برنامه در دو قسمت پخش شد و در آن ضمن مصاحبه با اعضای اين گروه سؤالاتی درباره انگيزه حضور در زيمبابوه و ميزان تأثير اين حضور در فرهنگ مردم به ويژه مسلمانان اين كشور از آنان پرسيده‌شد.
وی ضمن تشريح برنامه‌های رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در زيمبابوه به مناسبت عيد سعيد فطر اظهار‌كرد: در اين روز نماز عيد فطر با حضور ايرانيان مقيم اين كشور در محل سفارت برگزارمی‌شود و گروه طوبی نيز در اين مراسم حضور خواهند‌داشت.
محمد حسن ايپكچی در پايان تصريح‌كرد: گروه تواشيح طوبی يك روز پس از عيد فطر زيميابوه را ترك كرده و عازم ايران خواهندشد.
يادآوری‌می‌شود هفته گذشته دوره‌های آموزش قرآن و اسلام‌شناسی با حضور 30 تن از علاقمندان به قرآن و دو تن از اساتيد بومی زيمبابوه و با همكاری مشترك شورای عالی امور اسلامی و سازمان زنان حضرت زهرا(س) اين كشور به صورت فشرده در حراره برگزار‌‌شد.
captcha