قتل علنی بانوی محجبه در دادگاه آلمان؛ نمادی از سياست‌های غرب عليه اسلام
کد خبر: 1801186
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۱

قتل علنی بانوی محجبه در دادگاه آلمان؛ نمادی از سياست‌های غرب عليه اسلام

گروه بين‌الملل: قتل آشكار و علنی بانوی محجبه و مسلمان در دادگاه آلمان به دست متهم، آن هم در شرايطی كه پليس اين كشور می‌بايست از دسترسی به آلات قتاله در جلسه دادگاه جلوگيری می‌كرد، نمادی آشكار از نتايج سياست‌هايی است كه غرب طی سال‌های گذشته عليه اسلام و به منظور ايجاد اسلام‌هراسی در جوامع اروپايی و آمريكای شمالی دنبال كرده‌است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از مجمع جهانی صلح اسلامی، اين مجمع با صدور بيانيه‌ای در محكوميت قتل علنی بانوی مسلمان مصری در دادگاه آلمان، با بيان اين مطلب گفت: رفتار غيرانسانی پليس و دادگاه آلمان و قصور در اتخاذ تدابير ناظر بر دادخواهی منصفانه آنگاه كاملاً آشكار می‌شود كه اين بانوی مسلمان شاكی دعوی بوده و به دادگاه برای احقاق حق خود در برابر اذيت و آزار يك نژادپرست دادخواهی كرده‌بود و عمق فاجعه در اين است كه نه تنها پليس در برابر تهاجم متهم به شاكی واكنشی درخور نشان نداده بلكه همسر شاكی را هدف گلوله قرار داده‌است.
در اين بيانيه همچنين آمده‌است: جهان اين روزها بيش از هر زمان ديگری، در جستجوی صلح و امنيت جهانی برای آحاد بشر، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها است و غرب در اين ميان گاه بيش از سايرين داعيه صلح‌طلبی را دارد، اما اصلی‌ترين عامل تهديد صلح جهانی به انديشه‌ها، برنامه‌ها و سياست‌های غرب در دشمن‌تراشی و قرار دادن اديان و فرهنگ‌ها در مقابل هم باز می‌گردد و غرب به جای گذار به وحدت و تعامل حداكثری اديان و ملت‌ها كه رمز پديداری صلح مبتنی بر كرامت بشری و عدالت است، به شعارهای ظاهرفريب اكتفا نموده و گامی اساسی در برطرف ساختن موانع واقعی ظهور صلح در جهان برنمی‌دارد، آيا بهتر نيست به جای اين همه شعار، برای برقراری صلحی عادلانه در جهان تدابيری انديشيده شود؟ چرا با اسلام و مسلمانان بايد اين چنين غيرانسانی و سياسی برخورد شود؟ آيا قتل علنی يك مسلمان به دليل داشتن حجاب، نقض حقوق بشر تلقی نمی‌شود؟
مجمع جهانی صلح اسلامی در ادامه اين بيانيه ضمن محكوم‌كردن اين جنايت فجيع و سياست‌هايی كه عامل شكل‌گيری اسلام‌هراسی در برخی جوامع شده‌است، جامعه بشری را به محكوم‌كردن آن‌ها و بازگشت به همدلی و تعامل ميان ملت‌ها و اديان الهی فرا می‌خواند و از شورای حقوق بشر ملل متحد می‌خواهد ضمن رسيدگی عاجل به مسئله اسلام‌هراسی و تأثير آن بر نقض حقوق بشر مسلمانان در غرب، دولت‌ها را به بازبينی سياست‌های نادرست خود كه موجب تفرقه ميان انسان‌ها و اديان الهی شده‌است، ملزم نمايد.
مجمع جهانی صلح اسلامی در اين بيانيه همچنين از دبيركل سازمان كنفرانس اسلامی خواسته‌است بررسی مسئله نقض آشكار حقوق مسلمانان در جهان به‌ويژه در جوامع اروپا‌يی و آمريكای شمالی و اتخاذ تدابير مناسب به منظور برخورد با آن را در دستور كار اين سازمان و اركان آن قرار دهد.
اين مجمع همچنين از همه نخبگان، سازمان‌های غيردولتی و انسان‌های آزاده می‌خواهد ضمن محكوم‌كردن اين جنايت، جوامع ملی و بين‌المللی را به اقدام سريع به منظور حمايت از حقوق مسلمانان و همه قربانيان خشونت‌های ناشی از نژادپرستی، سلطه خارجی و همچنين تروريسم دولتی و غيردولتی به عمل آورد و همگان را به وحدت و همدلی حول محور آموزه‌های دينی و انسانی فرا می‌خواند.
مجمع جهانی صلح اسلامی در پايان از دولت آلمان خواسته‌است ضمن رسيدگی سريع به اين جنايت، عاملين و مسببين آن را مورد محاكمه و مجازات قرار داده و اقدامات فرهنگی و اجتماعی مناسب را به منظور درك صحيح عمومی از اسلام و مسلمانان به عنوان اكثريتی قابل توجه از جمعيت جهان و همچنين بازبينی سياست‌هايی كه سبب اسلام‌هراسی در اين كشور شده‌است، به عمل آورد.
captcha