رشته حفظ با قرائت‌های ده‌گانه به مسابقات ايران افزوده شود
کد خبر: 1804761
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۴
‌بيست و ششمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن تهران

رشته حفظ با قرائت‌های ده‌گانه به مسابقات ايران افزوده شود

گروه بين‌الملل: مسابقات بين‌المللی قرآن تهران از نظر شيوه برگزاری و قضاوت كميته داوران بسيار ممتاز است، اما بهتر است مسئولان رشته حفظ قرآن قراءات عشر(قرائت‌های ده‌گانه قرآنی) را به اين مسابقات اضافه كنند.

«محمد سالم ابوبكر باوزير» حافظ كل قرآن كريم يمن و مدرس مراكز قرآنی وابسته به وزارت اوقاف اين كشور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در حاشيه بيست ‌و ششمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن تهران در سالن اجلاس سران با اعلام اين مطلب گفت: در حال حاضر، پنج انجمن خيريه قرآنی بزرگ در يمن وجود دارد كه مراكز معتبری در زمينه آموزش حفظ، قرائت، تجويد و ترتيل آيات قرآن كريم راه‌اندازی كرده‌اند و در كشور يمن سالانه حدود پنج هزار حافظ كل قرآن فارغ التحصيل می‌شود كه رتبه بسيار ممتازی برای يمن در ميان كشورهای اسلامی است و در يمن، برخی مراكز قرآنی در زمينه حفظ قرآن با قراءات عشر(قرائت‌های ده‌گانه) و قراءات هفت‌گانه فعاليت می‌كنند.
وی درباره چگونگی برگزاری فعاليت‌های قرآنی در يمن تصريح كرد: برنامه‌ها و فعاليت‌های قرآنی در يمن در دو بخش توسط وزارت اوقاف و امور اسلامی يمن و انجمن‌های خيريه قرآنی غيردولتی اجرا می‌شود كه اين انجمن‌های خيريه نقش مهمی در توسعه و نشر فرهنگ قرآنی در جامعه يمن دارند.
محمد سالم ابوبكر باوزير گفت: تاكنون در مسابقات بين‌المللی قرآن زيادی در كشورهای مختلف جهان شركت كردم، اما مسابقات بين‌المللی قرآن تهران از نظر استقبال شركت‌كنندگان، شيوه برگزاری و قضاوت كميته داوران بسيار ممتاز است.
محمد سالم ابوبكر باوزير در ادامه اين گفت‌وگو تصريح كرد: برای نخستين بار است كه در مسابقات بين‌المللی قرآن كريم در ايران و در رشته حفظ كل قرآن شركت می‌كنم و در مسابقات بين المللی قرآن عربستان در رشته حفظ قران كريم با قراءات عشر(قرائت‌های ده‌گانه قرآنی) حائز رتبه دوم شدم و در مسابقات قرآنی يمن نيز تاكنون رتبه‌های اول و دوم را در رشته حفظ كل قرآن كسب كردم.
وی در ادامه اين گفت‌وگو، الگوی خود در حفظ قرآن كريم را «شيخ عبدالله بصفر» دبيركل انجمن جهانی حفظ قرآن و در قرائت قرآن «شيخ عبدالباسط عبدالصمد» قاری نامدار مصری دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآن و تجليل از قاريان و حافظان نامدار جهان اسلام باعث ايجاد انگيزه ميان جوانان و نوجوانان در حفظ قرآن كريم می‌شود.
اين حافظ كل قرآن يمن با اشاره به اين كه در يمن، مسابقات بين‌المللی قرآن كريم برگزار نمی‌شود، گفت: برگزاری مسابقات بين‌المللی قرآن تهران با اين شكوه و عظمت و حضور حافظان و قاريان قرآن برجسته‌ ايران در سطح جهان، بيانگر اهتمام به فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه ايران است.
captcha