رقابت نمايندگان هفت كشور در مسابقات حفظ قرآن قرقيزستان
کد خبر: 1849112
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۸

رقابت نمايندگان هفت كشور در مسابقات حفظ قرآن قرقيزستان

گروه فعاليت‌های قرآنی: مسابقات بين‌المللی حفظ قرآن كريم جمهوری قرقيزستان با حضور نمايندگان هفت كشور از آسيای ميانه امروز، 24 آبان در شهر بيشكك، پايتخت قرقيزستان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه جمهوری قرقيزستان، اين مسابقات كه در سطح جوانان و در رشته حفظ كل و جزء‌های مختلف قرآن كريم در مسجد جامع شهر بيشكك، پايتخت جمهوری قرقيزستان در حال برگزاری است، شاهد رقابت نمايندگان هفت كشور از آسيای ميانه است.
بر اساس اين گزارش، حافظان جوان از جمهوری آذربيجان، تاجيكستان، ازبكستان، تاتارستان، قزاقستان، قرقيزستان و منطقه قفقاز در اين مسابقات حاضر شده‌اند.
اين برای نخستين‌بار است كه جمهوری قرقيزستان به برگزاری رقابت قرآنی بين‌المللی و در سطح كشورهای آسيای ميانه اقدام می‌كند.
مسابقه بين‌المللی حفظ قرآن اين كشور به همت اداره روحانيت مسلمانان قرقيزستان و انجمن جهانی حفظ قرآن كريم و با همكاری بنياد خيريه «احسن» در اين كشور برگزار می‌‌‌شود.
حافظان جوان از كشورهای مذكور، امروز در اين رقابت حاضر شده و نتيجه مسابقه نيز طی مراسمی فردا 25 آبان، در سالن موزه تاريخی بيشكك، ساعت 14 به وقت محلی همراه با اعطای جوايز و تجليل از برترين‌ها اعلام می‌شود.
captcha