برنامه‌های جنبی جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی رضوی اعلام شد
کد خبر: 2005000
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۰

برنامه‌های جنبی جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی رضوی اعلام شد

گروه فرهنگ و هنر: برنامه‌های جنبی جشنواره مديحه سرايی و چاووشی خوانی رضوی تشريح شد.

«مصطفی آمون»، مسئول دبيرخانه جشنواره امام رضا(ع) در استان اردبيل، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به تشريح برنامه‌های جنبی جشنواره مديحه‌سرايی و چاووشی‌خوانی رضوی پرداخت و گفت: برگزاری جشن‌های ويژه دهه كرامت به صورت شهرستانی توسط ادارات ارشاد كه در 11 شهرستان خلخال، مشكين‌شهر، گرمی، كوثر، منين، بيل‌سوار، پاس‌آباد، مير، اسلام‌دور و اردبيل برگزار می‌شود از جمله برنامه‌های اين ايام هستند.
وی از برگزاری ويژه برنامه‌های دهه كرامت توسط كانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ياد كرد و افزود: 72 كانون فرهنگی هنری كه در اردبيل قرار دارد، به اضافه 114 كانون كل استان برگزار كننده جشن‌های مردمی در اين ايام هستند كه به طور متوسط در هر مسجد 200 نفر در اين جشن‌ها حضور می‌يابند.
آمون ابراز كرد: برپايی ايستگاه‌های صلواتی و احسان رضوی در ميادين اصلی شهرستان‌های استان و اردبيل در شب و روز ميلاد امام رضا(ع) كه سال گذشته هم برقرار بود با اين تفاوت كه امسال ارتقا يافته و علاوه بر مركز استان در شهرستان‌ها نيز اين ايستگاه‌ها برپا می‌شود از ديگر برنامه‌های ايام دهه كرامت است.
مسئول دبيرخانه جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی افزود: در هر شهرستان هشت ايستگاه و در اردبيل نيز هشت ايستگاه صلواتی و سفره احسان رضوی در ميادين اصلی شهر از ساعت هشت صبح تا نماز مغرب هر شب تا شب ميلاد پذيرای مردم هستند.
وی از برگزاری مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی در امام‌زاده‌های شهرستان‌ها خبر داد و گفت: اين مراسم در سه روز متوالی 20 تا 22 مهر در امام‌زاده‌های سه شهرستان مشكين‌شهر، خلخال و اردبيل برگزار می‌شود.
captcha