زائران بيت‌الله الحرام افغانستان 17 مهر اعزام می‌شوند
کد خبر: 2006557
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱

زائران بيت‌الله الحرام افغانستان 17 مهر اعزام می‌شوند

گروه سياسی و اجتماعی: كميته ملی برنامه‌ريزی حج تمتع افغانستان، از اعزام كاروان زائران بيت‌الله الحرام اين كشور از تاريخ 17 مهر ماه به عربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه جمهوری اسلامی افغانستان به نقل از شبكه اطلاع‌رسانی اين كشور، در جلسه كميته ملی برنامه‌ريزی حج تمتع كه به رياست «محمدكريم خليلی»، معاون دوم رييس جمهور افغانستان، برگزار شد؛ اعضا و ارگان‌های عضو از چگونگی اقدامات و نيز آمادگی‌های خود برای انجام پروسه حج به جلسه گزارش دادند.
وزير ارشاد، حج و اوقاف افغانستان نيز در اين جلسه از آماده كردن پاسپورت و اخذ رواديد برای حجاج و همچنين عقد قرارداد محل اسكان حجاج، به اعضای جلسه اطمينان داد و تأكيد كرد: كار انتقال حجاج از تاريخ شنبه، 17 مهر، آغاز خواهد شد.
معاون وزير حمل و نقل و هوانوردی افغانستان نيز در اين جلسه، از آماده بودن ميدان‌‌های هوايی كابل، مزارشريف، قندهار و هرات به اعضای جلسه اطمينان داد و تاكيد كرد: برنامه‌های تقويتی از سوی اين وزارت برای انتقال حجاج ترتيب داده شده است.
كميته ملی برنامه‌ريزی حج افغانستان همچنين در جلسه خود تأكيد كرد: «كابل بانك» بايد هرچه سريع‌تر به تعهدات خويش در قبال حجاج عمل و شكايات مردم را در اين زمينه رفع كند، در غير صورت با آن برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.
captcha