آغاز گردهمايی آموزشی قرآن كريم در آفريقای جنوبی
کد خبر: 2068097
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱

آغاز گردهمايی آموزشی قرآن كريم در آفريقای جنوبی

گروه بين‌الملل: گردهمايی آموزشی حفظ قرآن كريم در آفريقای جنوبی از امروز، اول بهمن‌ماه، در شهر «كيپ تاون» اين كشور آغاز می‌شود و تا 4 بهمن‌ماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «ISESCO»، در اين گردهمايی كه به همت سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آيسسكو) برگزار می‌شود و تا چهارم بهمن‌ماه نيز ادامه دارد، حافظانی از كشورهای جنوب و شرق آفريقا حضور دارند.
اين نشست آموزشی در چارچوب همكاری با مجمع جهانی حفظ قرآن كريم، وابسته به انجمن جهانی اسلام و در راستای هماهنگی با مديريت امور قرآن كريم شورای اسلامی آفريقای جنوبی برگزار می‌شود.
بيست و دو نماينده از دوازده كشور آفريقای جنوبی، مالاوی، كنيا، تانزانيا، اتيوپی، مجمع‌الجزاير كومور، موزامبيك، جيبوتی، بروندی، سومالی و ناميبيا در اين گردهمايی حضور خواهند داشت.
اين نشست با هدف تجليل از حافظان قرآن كريم و نيز تسهيل در امر حفظ قرآن از طريق برپايی، توسعه و ارزيابی مدارس قرآنی برگزار می‌شود.
تبادل تجربيات در زمينه آموزش قرآن كريم، تشريح شيوه‌های حفظ قرآن كريم و آشنايی شركت‌كنندگان با شيوه‌های نوين حفظ قرآن كريم، تعامل بين متخصصان و كارشناسان امر آموزش قرآن و تبادل تجربيات آنان در اين زمينه از ديگر اهداف برگزاری اين گردهمائی عنوان شده است.
يادآور می‌شود، «يوسف ابودقه»، كارشناس مديريت آموزشی، نماينده آيسسكو در اين نشست خواهد بود.
captcha