انجمن مطالعات اسلامی قابليت پوشش اخبار شيعيان تايلند را دارد
کد خبر: 2091655
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۱

انجمن مطالعات اسلامی قابليت پوشش اخبار شيعيان تايلند را دارد

گروه فرهنگ و هنر: «جلال تمله»، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در تايلند، در ديدار با «فريد»، رئيس انجمن مطالعات اسلامی، گفت: اين انجمن قابليت پوشش خبری برنامه‌های شيعيان تايلند را دارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جلال تمله، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران به‌همراه «پورمرجان»، مدير كل فرهنگی آسيا و اقيانوسيه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از انجمن مطالعات اسلامی تايلند بازديد و با رئيس و هيئت امنای اين انجمن ديدار و گفت‌وگو كردند.
در اين ديدار تمله گفت: طی دو سال گذشته با پشتيبانی و هدايت رايزنی فرهنگی ايران، فعاليت‌های مؤسسه مطالعات اسلامی در زمينه نشر معارف اسلامی از طريق تهيه و چاپ مجله وحدت و ترجمه كتاب‌های متعددی با موضوعات دينی به زبان تايلندی و نيز دوبله فيلم و زيرنويس فيلم‌های سينمايی و توليد فيلم درس معارف اسلامی برای تلويزيون و فضای مجازی فعاليت منسجم و تعريف شده‌ای دارد.
وی افزود: رايزنی فرهنگی ايران با سياست هدايت و پشتيبانی NGO های همسو و عدم تصدی‌گری فعاليت‌های فرهنگی و با همكاری هيئت مديره اين مركز تجهيزات لازم برای توليد، دوبله، زيرنويس فيلم‌های مستند و سينمايی و مصاحبه‌های موردی با موضوعات ويژه را فراهم و در حال حاضر با مشاركت و مديريت اين رايزنی و مركز، برنامه‌های قابل قبولی برای فضای مجازی، صدا و سيما، تلويزيون «الهادی» و تلويزيون «ثقلين» توليد شده است.
همچنين در اين برنامه فريد، رئيس انجمن مطالعات اسلامی، توضيحاتی در مورد فعاليت‌های مختلف مركز و گسترش آن و سابقه تاريخی و مسائل چاپ كتاب، تأمين منابع فيلم و محتوای مستند تاريخی و نحوه تعامل آن‌ها با رسانه‌ها ارائه كرد.
در ادامه پورمرجان گفت: فضای مجازی و كارهای هنری دو مقوله مهم است و اين فعاليت‌های فرهنگی می‌تواند با مخاطبان مهمی روبه‌رو باشد.
وی افزود: بايد برای گسترش و توليد كارهای هنری(توليد فيلم) در فضای مجازی تلاش بيشتری كرد و رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران می‌تواند امكانات خوبی را در اختيار اين انجمن قرار دهد.
captcha