كتابخانه آستان قدس از نظر در اختیار داشتن منابع غنی بی‌نظير است
کد خبر: 2207043
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹

كتابخانه آستان قدس از نظر در اختیار داشتن منابع غنی بی‌نظير است

نمايندگی آستان قدس رضوی: برگزيده چهارمين جشنواره كتاب سال رضوی در محور شعر، كتابخانه آستان قدس رضوی را در كشور بی‌نظير دانست.

سيدعلی‌اصغر صائم كاشانی، مدير انجمن ادبی سخن كاشان و شاعر برگزيده جشنواره كتاب سال رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، با بيان اين مطلب گفت: كتابخانه آستان قدس رضوی از لحاظ منابع مطالعاتی بسيار غنی بوده و كتب خطی منحصر به‌فردی در اختيار دارد كه از اين جهت حائز اهميت است.
اين شاعر و محقق معاصر، سروده‌های خود و همچنين ديگر كتب شعر كه با تصحيح و مقدمه وی نگاشته شده را بيش از 70 جلد عنوان كرد و افزود: «كتاب دل هست اينجا كبوتر» در چهارمين جشنواره كتاب سال رضوی در محور شعر، رتبه سوم را كسب كرده كه سروده اين كتاب در ارتباط با امام رضا(ع) است.
صائم كاشانی، كه بيش از 40 سال به تحقيق، پ‍ژوهش، شاعری و تدريس ادبيات مشغول است، ولايی و آيينی بودن تمام آثار خود و خدمتگزاری به اهل بيت(ع) از اين طريق را از افتخارات خود ذكر كرد.
همچنين مژگان ميرمحمدصادقی، يكی ديگر از برگزيدگان چهارمين جشنواره كتاب سال رضوی، در محور كودك و نوجوان، كسب موفقيت در اين جشنواره و حضور در مشهد در روز ميلاد امام رضا(ع) را در حد معجزه عنوان كرد.
اين نويسنده اهل اصفهان، كتاب «صدای مهربانی» را داستانی كودكانه از سرنوشت كبوتری پناهنده به حرم امام رضا(ع) توصيف كرد كه در خلال داستان به بيان ويژگی‌های امام رضا(ع) و زندگينامه آن حضرت پرداخته می‌شود.
صادقی كه دارنده آثار متعددی در زمينه كودك و نوجوان است، كسب رتبه سوم در جشنواره كتاب سال رضوی را باعث افتخار دانست و گفت: حضور در مشهد در روز ميلاد امام رضا(ع) برايم يك رؤيا بود.
captcha