مسجد «كيتسينگين» آلمان به‌روی غيرمسلمانان گشوده می‌شود
کد خبر: 2209936
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸

مسجد «كيتسينگين» آلمان به‌روی غيرمسلمانان گشوده می‌شود

گروه سياسی و اجتماعی: مسجد شهر «كيتسينگن» آلمان از امروز، اول آبان‌ماه، به دليل استقبال مطلوب علاقه‌مندان از برنامه روزهای «درهای باز مساجد» مجدداً درهای خود را به روی شهروندان غيرمسلمان علاقه‌مند باز می‌كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه اروپا، شهروندان اين شهر برای بازديد از اين مسجد 11 مهرماه، همزمان با «روز درهای باز مساجد» آلمان، استقبال چشمگيری داشتند و در اين راستا هيئت امنای اين مسجد تصميم گرفت تا درهای آن را مجدداً برای ديگر علاقه‌مندانی كه فرصتی برای بازديد از اين مكان مذهبی را نداشتند، باز كند.
اجرای برنامه گشودن درهای اين مسجد روزهای شنبه و يكشنبه هفته جاری به روی علاقه‌مندان به آشنايی با فرهنگ اسلامی انجام شده تا شهروندان علاقه‌مند بتوانند از نزديك از اين مكان اسلامی بازديد كنند و بيشتر با اين دين مبين آشنا شوند.
همچنين انجمن «اسلامی مسلمانان ترك» شهر «كيتسينگن- اتواسهاوزن»(Kitzing-Etwashausen) درهای خود را از ساعت 14:30 به روی علاقه‌مندان باز كرده و «صفيه كلاين»(Safiyeh Klein)، يكی از مسئولان اين مسجد، اعلام كرد كه در اين روز نيز برنامه‌های خاصی برای بازديدكنندگان اجرا می‌شود.
يادآوری می‌شود، اين مسجد از سال 1366 در بنايی قديمی در شهر اتواسهاوزن ايجاد شده است؛ ابتدا از اين مسجد فقط به‌عنوان نمازخانه استفاده می‌شد، اما در حال حاضر انجمن اسلامی كيتسينگن آن را به مركز فرهنگی مناسبی تبديل كرده است.
بخش‌هايی از اين بنا در سال 1386 تخريب و به جای آن‌ها، بخش‌های ديگری احداث شد و در حال حاضر اين مسجد 220 عضو دارد و در روزهای خاص تا دو هزار مسلمان برای انجام مراسم عبادی اسلامی در اين مسجد گردهم می‌آيند.
لازم به ذكر است، در روز درهای باز كه همه ساله در تاريخ 12 مهرماه، برگزار می‌شود، درهای بيش از 500 مسجد و مركز اسلامی در آلمان به روی علاقه‌مندان گشوده می‌شود.
captcha