مشکلات شیعیان شرق آفريقا بررسی می‌شود
کد خبر: 2276863
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹

مشکلات شیعیان شرق آفريقا بررسی می‌شود

گروه سياسی و اجتماعی: مشکلات شیعیان و ارائه راهکارها و راه‌حل‌هایی برای مسلمانان در سفر اعضای مؤسسه فرهنگی خيريه دارالهدی به منظور آشنايی با علمای شيعه و شيعيان مناطق آفريقايی شرقی به اين كشورها مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه آفريقا، اين سفر 15 روزه كه از سه‌شنبه، 25 بهمن‌ماه آغاز شده است تا روز چهارشنبه، 10 اسفند‌ماه، ادامه خواهد داشت.
آشنايی با علمای شيعی و شيعيان مناطق شرق آفریقا، بازديد از مدارس اسلامی كشورهای این منطقه، بررسی مشکلات و معضلات شیعیان و ارائه راه‌حل و راهکار در این زمینه، ارائه کمک‌های مالی و معنوی به مراکز و مؤسسات دینی شیعیان و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مبلغان و معلمان شیعی، از اهداف و محورهای اصلی این سفر است.
همچنین محمد قلی‌ها، مديرعامل مؤسسه فرهنگی خيريه دارالهدی و حجت‌الاسلام و المسلمين «صادق زرگانی»، مبلغ دینی، گروه را در اين سفر همراهی می‌كنند.
لازم به ذکر است؛ دارالهدی در كشورهای آفريقایی همچون رواندا، تانزانيا، كنگو و بروكينافاسو دارای مدارس و حوزه‌های علميه است كه در زمینه تربیت و پرورش مبلغان بومی مذهب اهل‌‌بيت(ع) فعاليت می‌كنند.
captcha