برگزاری نمايشگاه «هنر خوشنويسی قرآن كريم» در دهلی
کد خبر: 2282268
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶

برگزاری نمايشگاه «هنر خوشنويسی قرآن كريم» در دهلی

گروه بين‌الملل: نمايشگاه «هنر خوشنويسی قرآن كريم» در مركز آرشيو ملی هند در دهلی‌نو، پايتخت اين كشور، در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «Indian Express»، اين نمايشگاه به همت مركز ميكروفيلم نور وابسته به خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ايران با همكاری مركز آرشيو ملی هند در دهلی برگزار شده است.
مركز ميكروفيلم نور با همكاری مركز آرشيو ملی هند، 60 اثر خوشنويسی معاصر را كه با موضوع آيات قرآن كريم به خط‌‌های مختلف از جمله طغراء، كوفی و عربی جمع‌آوری كرده و به نمايش گذاشته‌اند.
در اين نمايشگاه همچنين كتيبه‌هايی مزين به آيات قرآن كريم به خطوط باستانی نسخ، ثلث و نستعليق ايرانی كه قدمت آن به قرون 14 تا 15 هجری می‌رسد، نيز به نمايش در آمده است.
«مهدی خواجه پيری»، مدير مركز ميكروفيلم نور عنوان كرد: در اوايل قرن نوزدهم، هنر سنتی خوشنويسی كه همچنان بر روی ديوارهای مساجد و كاخ‌ها و در بسياری از متون دينی مشاهده می‌شود، در معرض خطر فراموشی قرار گرفت.
وی افزود: اين نمايشگاه با هدف احيای روش‌های سنتی دستنويسی و خوشنويسی قرآن كريم كه در ايران، تركيه و هند رواج داشته، برپا شده است.
captcha