ايجاد مناطق آزاد گردشگری مذهبی در اشاعه فرهنگ اسلام مؤثر است
کد خبر: 2301237
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱

ايجاد مناطق آزاد گردشگری مذهبی در اشاعه فرهنگ اسلام مؤثر است

گروه سياسی و اجتماعی: معنويت شهرهای مذهبی، گردشگران خارجی را تحت تأثير قرار می‌دهد و ايجاد مناطق آزاد گردشگری مذهبی در جذب گردشگر و اشاعه فرهنگ اسلامی بسيار مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس، علی‌رضا پاك فطرت، شهردار شيراز ، دوشنبه، 21 فروردين‌ماه، در ديدار با مديركل پيگيری و هماهنگی امور كارگروه‌های شورای عالی ايرانيان خارج از كشور با اشاره به اينكه معنويت شهرهای مذهبی هر گردشگری را تحت تأثير قرار می‌دهد، گفت: ايجاد مناطق آزاد گردشگری مذهبی در شهرهای مشهد، قم و شيراز در جذب گردشگر بسيار مؤثر است و بر جذب گسترده تمامی گروه‌های گردشگر از سراسر دنيا در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی تأثير می‌گذارد.
وی ضمن تشكر از پيام تبريك شهردار وايمار، با اعلام آمادگی متقابل شهر شيراز جهت ارتقای سطح همكاری‌ها ميان شيراز و وايمار، گفت: هرچه بتوانيم گردشگر خارجی خصوصاً از كشورهای اروپايی به ايران بياوريم تا واقعيت‌ها را ببينند، قطعاً تبليغات سوئی كه عليه ايران صورت می‌گيرد به نوعی خنثی می‌شود.
پاك‌ فطرت با بيان اينكه صنعت گردشگری، درآمدزايی و ايجاد اشتغال بسيار خوبی را به دنبال دارد، گفت: بسياری از كشورها حتی يك دهم ايران آثار تاريخی و فرهنگی ندارند اما بخش عظیمی از اقتصاد آن‌ها از طريق جذب گردشگر اداره می‌شود.
شهردار شيراز تصريح كرد: شهر شيراز نيز با توجه به ظرفیت‌ها و توانايی‌هايی كه دارد می‌تواند گردشگر داخلی و خارجی را بپذيرد و تمام امكانات نیز در كنار امنيت و آب و هوای مناسب برای انجام اين كار در اين شهر فراهم است.
وی ادامه داد: قطعاً هماهنگی بين دستگاه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی می‌تواند زمينه و شرايط حضور گردشگران بيشتری در استان فارس و شهر شيراز را فراهم كند.
بنا بر اين گزارش، جعفر جوانبخت، مديركل پيگيری و هماهنگی امور كارگروه‌های شورای عالی ايرانيان خارج از كشور نيز در اين ديدار با تقديم پيام تبريك شهردار شهر وايمار آلمان به شهردار شيراز، از آمادگی و حمايت اين شورا برای ارتقای روابط فرهنگی ايران و آلمان خبر داد گفت: اين شورا آماده ارتقای روابط فرهنگی دو كشور ايران و آلمان و به‌ویژه دو شهر شيراز و وايمار است.
وی با اشاره به برگزاری جشن نوروز با همكاری خانه ايران در شهر وايمار آلمان و رايزن فرهنگی ايران در برلين افزود: شهردار وايمار آلمان نيز با توجه به سابقه دوستی دو شهر شيراز و وايمار، درخواست ارتقای سطح روابط دو شهر را دارد.
جوانبخت به برگزاری سالانه مراسم بزرگداشت حافظ در كشور آلمان اشاره و اظهار كرد: توجه و ارادت بسياری از شهروندان آلمانی به حافظ و گوته و همچنين عرض ارادت گوته در ديوان خود به حافظ شيرازی نشان از وجود برخی مشتركات فرهنگی دارد.
captcha