برنامه‌های جامعه بايد بر اساس ديدگاه مقام معظم رهبری تنظيم شود
کد خبر: 2308263
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۹

برنامه‌های جامعه بايد بر اساس ديدگاه مقام معظم رهبری تنظيم شود

گروه اجتماعی: نماينده منتخب مردم مشهد در نهمين دوره مجلس گفت: ديدگاه‌های مقام عظمای ولايت نبايد به عنوان ديدگاه‌هايی شخصی تلقی شود چرا كه ديدگاه ايشان ديدگاهی حكومتی است و برنامه‌های جامعه بايد بر اساس اين ديدگاه تنظيم شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، نماينده منتخب مردم مشهد در نهمين دوره مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته، 31 فروردين‌ماه در سومين همايش از سلسله همايش‌های تخصصی بررسی و تبيين «فرهنگ و هنر در انديشه مقام معظم رهبری» تصريح كرد: پرداختن به ديدگاه‌های مقام معظم رهبری در عرصه‌های گوناگون با استفاده از يك جريان و گفتمان حداقلی از ديگر نكاتی است كه باعث شده تاكنون نتوانيم در اكثر مباحث به ديدگاه‌های معظم‌له بپردازيم.
وی تأكيد كرد: با اين وجود حوزه‌های علميه به ويژه حوزه علميه خراسان كه ظرفيتی معادل با 25 درصد طلاب كشور را دارا است بايد در پرداختن به ديدگاه‌ها معظم‌له در تمامی عرصه‌ها و شفاف‌سازی اين ديدگاه‌ها قدم‌های مثبتی بردارند.
پژمان‌فر با بیان اینکه در زمينه اجرايی شدن ديدگاه‌های مقام معظم رهبری قدم‌هايی برداشته شده است، اما همچنان تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله زيادی داریم، عنوان كرد: ديدگاه‌های مقام عظمای ولايت نبايد به عنوان ديدگاه‌هايی شخصی تلقی شود چرا كه ديدگاه ايشان ديدگاهی حكومتی است و برنامه‌های جامعه بايد بر اساس اين ديدگاه تنظيم شود.
وی در ادامه به تشريح بيانات و ديدگاه‌های مقام معظم رهبری در عرصه موسيقی پرداخت و با بيان اينكه رهنمودهای معظم‌له در عرصه هنر برای مديران اجرايی اين عرصه راهگشا خواهد بود، گفت: از نظر مقام معظم رهبری مرز بين موسيقی حلال و حرام مواردی چون موسيقی سنتی، كلاسيك، پاپ، غربی يا شرقی بودن نيست بلكه ايشان مفاهيم موسيقی را ملاك قرار می‌دهند، مفاهيمی كه همراه با خود موسيقی و يا در اشعار موسيقی وجود دارد.
پژمان‌فر تصريح كرد: بنابراين موسيقی حلال موسيقی‌ای است كه انسان را به خدا و معارف الهی نزديك می‌كند و موسيقی حرام نيز انسان را به فحشا، منكرات و نيستی سوق می‌دهد.
وی ابراز كرد: عده‌ای موسيقی سنتی و محلی را موسيقی پاك و موسيقی غربی را باطل می‌دانند اما نظر مقام معظم رهبری چيز ديگری است به گونه‌ای كه می‌فرمايند: «بسياری از موسيقی‌های غربی منتسب به اساتيد بزرگ غرب از برخی از موسيقی‌هايی كه در داخل كشور توليد می‌شود، پرمغزتر هستند.
captcha