رسانه‌ها قرآن را از مهجوريت خارج کنند
کد خبر: 2379704
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵

رسانه‌ها قرآن را از مهجوريت خارج کنند

گروه فعاليت‌های قرآنی: كودك نابغه قرآنی كشور، از رسانه‌ها خواست تا با تبليغ قرآن و دين خدا به مبارزه با دشمنان خدا بپردازند و قرآن را از مهجوريت خارج سازند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، عصر روز گذشته، 7 مردادماه به همت روزنامه قدس برنامه ديدار مردم مشهد با علي اميني، كودك نابغه قرآنی كشور برگزار شد.
در اين ديدار علی امينی، كودك نابغه قرآنی كشور در سخنانی در تفسير سوره صف با بيان اينكه در آيات نخست اين سوره خداوند را از هر عيب و نقص و نيازی پاك می‌دانند، گفت: در ادامه سوره بيان شده است كه ای كسانی كه ايمان آورده‌ايد، چرا به آنچه می‌گوييد عمل نمی‌كنيد.
امينی ادامه داد: اگر امروز در راهپيمايی‌ها از جهاد سخن گفته می‌شود بايد همچون دوران 8 سال دفاع مقدس پای آن ايستاد و همچون رزمندگان جان و مال خود را فدا كرد.
اين نابغه قرآنی كشور يقين به خداوند را بالاتر از ايمان به خدا عنوان كرد و گفت: اسلام يعنی تسليم شدن و هر دينی در زمان خود اسلام بوده، يعنی تسليم امر خداوند بوده است.
اين مفسر قرآن با بيان اينكه هر كس به حرف فرستادگان خداوند گوش فرا ندهد، به مرحله فسق وارد می‌شود، تصريح كرد: مرحله ظلم يك قدم بالاتر از مرحله فسق است كه در صورت ادامه نافرمانی به آن دچار می‌شويم.
وی عناد و دشمنی با خداوند را بالاترين مرحله پس از فسق دانست و يادآور شد: امروز 30 درصد درآمد كشوری همچون عربستان صرف امور تبليغ وهابيت است و دشمنان با تبليغات به دنبال گول زدن مردم هستند.
اين حافظ قرآن از رسانه‌ها خواست تا با تبليغ قرآن و دين خدا به مبارزه با دشمنان خدا بپردازند و قرآن را از مهجوريت خارج سازند.
امينی افزود: امروز كه فساد علنی در جامعه فراوان است، بايد با حفظ حجاب، برپايی نماز و ديگر شعائر اسلامی ذره‌ای از مبناهای درست‌مان كوتاه نياييم.
وی در خصوص اين سؤال كه با وجود حق‌الناس بر گردن شهدا چگونه آنان به بهشت می‌روند، بيان كرد: اين كه اگر فردی حق‌الناس بر گردنش باشد، به بهشت نمی‌رود صحيح است اما خداوند آنچنان به آن شخص مقابل عنايت می‌كند تا از حق شهيد درگذرد.
امينی اختلاف خواندن برخی از كلمات قرآن را تنها در اختلاف قرائت دانست و تصريح كرد: به گفته خود قرآن خداوند كتابش را از هر گونه تحريف حفظ می‌كند.
وی ادامه داد: قرآنی را كه حضرت علی(ع) پس از رحلت رسول خدا(ص) جمع آوری كرده بودند تنها تفاوتش با قرآن امروزی در شرح تفسير و شرح نزول آيات قرآن است.
امينی ادامه داد: عده‌ای معتقدند كه قرآن در زمان رسول خدا(ص) مدون و گردآوری نشده است كه اين صحيح نيست زيرا قرآن در زمان پيامبر اكرم(ص) جمع آوری شده است.
حجت‌الاسلام امينی، پدر علی امينی در خصوص چگونگی اين اتفاق زيبا گفت: علی امروز شايد فراتر از يك نابغه باشد اما از ابتدا نابغه نبود.
وی افزود: در ابتدای كار حفظ كه از 6 سالگی بود روزانه تنها چند كلمه در حفظ قرآن موفق بوديم هر چند نااميد كننده بود اما پشتكارمان را از دست نداديم.
امينی ادامه داد: اگر امروز علی موفق بوده تنها به بركت قرآن بوده است و امروز علی توانسته قرآن را به همراه تفسير و معنی حفظ كند.
وی با بيان اينكه 80 درصد كودكان می‌توانند حافظ قرآن باشند، اظهار كرد: به فرموده احاديث، اهل بيت(ع) از ما خواسته‌اند فرزندانمان را قرآن دوست تربيت كنيم و حتما نياز نيست كه كودكمان حافظ قرآن باشد، همين كه با قرآن مأنوس باشد نيز كفايت می‌كند.
امينی تربيت بر اساس نكات روان‌شناسی و توجه به نياز كودكان را از مهم‌ترين روش‌های حفظ دانست و گفت: بايد توجه كرد كه نبايد با ورود به فضاهای خشك آموزشی كودك را اذيت كرد بلكه بايد كودك طبق روال طبيعی خود رشد كند.
وی تشويق و انگشت گذاشتن بر روی نقاط مثبت كودك را از بهترين روش‌های ايجاد اعتماد به نفس در كودكان دانست.
captcha