رسالت هنرمند قرآنی درك اعجاز آيات و تبيين عظمت اين كتاب الهی است
کد خبر: 2392548
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵

رسالت هنرمند قرآنی درك اعجاز آيات و تبيين عظمت اين كتاب الهی است

گروه بين‌الملل: هر هنر دارای پيام و رسالت هنرمند، رساندن اين پيام به جهانيان است؛ هنرمندان و خوشنويسان قرآنی نبايد تنها به جنبه هنری كار بسنده كنند، بلكه بايد اعجاز آيات قرآن را درك و عظمت اين كتاب الهی را برای عموم مردم تبيين كنند.

محمد ابراهيم رعد، هنرمند و خوشنويس لبنانی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با بيان اين مطلب گفت: هدف من از مشاركت در نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم ايران، اعتلای كلام حق تعالی و معرفی قرآن كريم به‌عنوان كتاب هدايت و روشنگری برای مردم است.
وی اضافه كرد: تمامی آيات قرآن و حتی حروف و هجاهای آن دارای معانی عميق هستند و در واقع قرآن كريم، معجزه جاويدان خواهد ماند و آيات قرآن درباره خلقت انسان و جزئيات آفرينش آن، به‌ نوعی معجزه بودن اين كلام الهی را بيشتر اثبات می‌كند.
محمد رعد در ادامه به آيات و جملاتی كه بر روی تابلوهای هنری خود و در غرفه لبنان نگاشته اشاره و درباره علت انتخاب اين آيات خاص گفت: «تمام سعی و تلاش من در اين بود كه آياتی را انتخاب كنم كه زياد منتشر نشده باشند و در اين تابلوها تنوعی از آيات قرآن، كلام امام علی(ع) و نيز سخنان حضرت مسيح(ع) وجود دارد و من سعی در وحدت ميان مسلمان و مسيحيان دارم و هر هنرمندی بايد اين هدف را درپيش بگيرد».
اين هنرمند لبنانی در ادامه تصريح كرد: هر هنر دارای پيام و رسالت هنرمند، رساندن اين پيام به جهانيان است؛ هنرمندان و خوشنويسان قرآنی نبايد تنها به جنبه هنری كار بسنده كنند، بلكه بايد اعجاز آيات قرآن را درك و عظمت اين كتاب الهی را با زبان هنر برای عموم مردم تبيين كنند.
محمد رعد خاطرنشان كرد: بسياری از آيات الهی به زيبايی ناتوانی انسان را در آوردن آيه‌ و سوره‌هايی مانند اين كتاب الهی بيان می‌كنند و ما با تأمل در اين آيات متوجه اين نكته خواهيم شد و برهمين اساس من در تابلوهای خود سعی كرده‌ام شماری را از اين آيات را انتخاب و آن را در معرض ديد عموم قرار دهم.
وی در ادامه به برگزاری بيستمين دوره نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم اشاره كرد و گفت: ايران به قرآن و فعاليت‌های قرآنی اهتمام ويژه‌ای دارد و برگزاری نمايشگاه قرآن در چنين سطحی و با اين كيفيت و مديريت اجرايی عالی از نمونه‌های اهتمام اين كشور به قرآن و نشر فعاليت‌های قرآنی است.
اين خوشنويس لبنانی اظهار كرد: من در هيچ‌يك از كشورهای اسلامی و جوامعی كه ادعای اسلام را می‌كنند، چنين اهتمام گسترده به قرآن كريم و فعاليت‌های قرآنی را مشاهده نكرده‌ام.
محمد ابراهيم در پايان سخنان خود بيان كرد: ساخت مساجد و مراكز فرهنگی و مراكز آموزش حفظ، قرائت و تفسير قرآن كريم بيانگر اهتمام به قرآن در جمهوری اسلامی ايران است و تلاش و كوشش فراوانی كه ايران در اين راه مبذول می‌كنند، غيرقابل توصيف است.
يادآور می‌شود، اين خوشنويس لبنانی، قرآنی نفيس به خط ديوانی خوشنويسی كرده و آرزو دارد اين قرآن رنگی نفيس را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ايران، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) اهدا كند.
اين قرآن كريم در طول يك متر و عرض 70 سانتی‌متر طراحی شده و جنس برگ كاغذ آن ساخت ايتاليا، جلد آن از مس زرد و رنگ‌آميزی صفحات آن با نوعی گواش ايتاليايی است؛ نگارش اين قرآن نفيس تقريبا، سه سال به طول انجاميده است كه رنگ‌بندی صفحات آن متفاوت و متنوع است.
captcha