يازدهمين جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) برگزار می‌شود
کد خبر: 2399125
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
هم‌زمان با دهه‌ی كرامت؛

يازدهمين جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) برگزار می‌شود

يازدهمين جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) هم‌زمان با دهه‌ی كرامت برگزار می‌شود.

يازدهمين جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) هم‌زمان با دهه‌ی كرامت برگزار می‌شود.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، اداره‌ی علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوی كه فعاليت‌ها و برنامه‌های خود را در دارالقرآن كريم واقع در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی انجام می‌دهد، يكی از ادارات معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامی اين مجموعه است كه كلاس‌های آموزشی و مسابقات قرآنی متعددی در طول سال توسط اين اداره در دارالقرآن حرم مطهر رضوی در زمينه‌های گوناگون قرائت قرآن به شكل ترتيل، صوت، تجويد و آشنايی با مفاهيم، تفسير و تدبر در قرآن مجيد، برگزار می‌شود.
اين گزارش حاكی است، اين اداره در صدد است تا هم‌زمان با دهه‌ی كرامت در سال جاری يازدهمين جشنواره سراسری علوم قرآن و حديث امام رضا(ع) ويژه‌ی كاركنان و خدمت‌گزاران مجموعه‌ی آستان قدس رضوی و خانواده‌های آنان را با هدف ايجاد انس و علاقه و بهره‌مندی هرچه بيشتر خانواده‌ی بزرگ آستان قدس رضوی در سراسر كشور با معارف گران‌سنگ قرآن كريم و سيره‌ و سنت معصومين(ع) با اميد به تأسی عملی به معارف ارزشمند قرآن و عترت، برگزار كند.
اين جشنواره با همكاری مركز آموزش ضمن خدمت كاركنان آستان قدس رضوی و در طيف گسترده‌ای از رشته‌های حفظ، رنگ‌آميزی، نقاشی، روخوانی، صحيح‌خوانی نماز، اذان‌گويی، سيره و معارف رضوی، مفاهيم قرآنی، قرائت تحقيق قرآن كريم، قرائت ترتيل قرآن كريم، حفظ چهل حديث و پژوهش‌های قرآنی و حديثی و ... و در مقاطع گوناگون پيش‌دبستانی، دبستان، راهنمايی، دبيرستان، نخبگان قرآنی و بزرگسالان برگزار خواهد شد.
از اهداف گسترده‌ی برگزاری اين جشنواره می‌توان به نشر و تبيين معارف قرآن كريم و تعاليم نورانی ائمه‌ی اطهار(ع)، ترويج فضيلت‌ها و ارزش‌های قرآنی و تقويت بنيادهای اخلاق اسلامی، ايجاد ارتباط قرآنی و عاطفی با قرآن، تشويق و ترغيب خانواده‌ها به فراگيری، حفظ، تأمل و تعمق در ثقلين، ايجاد بستر مناسب برای رشد، شكوفايی و بالندگی ظرفيت‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهای خانواده‌ی عظيم آستان قدس رضوی در عرصه‌ی قرآن و عترت اشاره كرد.
علاقه‌مندان به شركت در اين جشنواره‌ی عظيم قرآنی می‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر و هم‌چنين دريافت منابع و شرايط شركت در آزمون‌ها، با شماره تلفن‌های 2002561 و 2215003 از ساعت 8 الی 13 و بعد از ظهرها از ساعت‌ 16 الی 19 تماس بگيرند.

captcha