فرهنگ‌‌، والاترين عنصر هستی يك جامعه است
کد خبر: 2427397
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴

فرهنگ‌‌، والاترين عنصر هستی يك جامعه است

گروه هنر: مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تصريح اينكه بهترين و والاترين عنصر هستی يك جامعه فرهنگ آن جامعه است، گفت: فرهنگ جامعه هويت آن را مشخص می‌كند و ايران اسلامی با فرهنگ غنی اسلامی خود پيشگام است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس، احمد همتی‌بوشهری، مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حافظ يكشنبه، 16 مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران با بيان اينكه استان فارس‌ 7 درصد مساحت كشور،‌ 6 درصد جمعيت كشور را به خود اختصاص داده ‌و دارای 30 شهرستان و هم مرز با 6 استان است.
وی افزود: اين استان در زمينه‌های مختلف فرهنگی، ادبی و... چهره‌های فاخری را معرفی كرده است كه فراتر از مرزها مطرح هستند، مخصوصاً حضرت حافظ كه در دنيا به‌عنوان چهره نمونه ادبی شناخته شده است.
همتی‌بوشهری با تصريح اينكه بهترين و والاترين عنصر هستی يك جامعه فرهنگ آن جامعه است، گفت: فرهنگ جامعه هويت آن را مشخص می‌كند و ايران اسلامی با فرهنگ غنی‌ اسلامی خود پيشگام است.
مدير‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار كرد: اگر بتوانيم ابعاد مختلف تاريخی خود را بروز دهيم قطعاً ايران اسلامی در دنيا در تمامی زمينه‌ها می‌درخشد، حتی اگر بخواهيم در ابعاد سياسی، نظامی و... موفق باشيم بايد فرهنگ جامعه را تقويت كنيم و بايد داشته‌های فرهنگی خود را ارج نهيم چرا‌كه بنا به فرمايش مقام معظم رهبری كه هر پيامی چه حق، چه باطل اگر در قالب هنر بيان شود، پايدار می‌ماند.
وی با اشاره به نقش حافظ در ترويج فرهنگ ايران اسلامی گفت: حافظ، حافظ قرآن است و جايگاه قرآن در اشعار او مشخص است و در اين شرايطی كه دشمنان با جنگ نرم سعی در بی‌رنگ كردن ارزش‌ها دارند، می‌توانيم با ارائه داشته‌های هنری خود در قالب زبان هنر گام‌های مؤثری را برای مقابله آن برداريم.
همتی‌بوشهری با اشاره به ايام بزرگداشت حافظ گفت: در اين ايام از سوی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برنامه‌های متنوعی از قبيل جشنواره ملی خوشنويسی حافظ قرآن، نمايش‌های خيابانی و ميدانی، اجرای برنامه حافظ‌ خوانی، بداهه نويسی نقشی از حافظ و نشست علمی فرهنگ عامه حافظ برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان كرد: ‌هر سال ويژه برنامه‌های يادروز حافظ تنها در يك روز برگزار می‌شد اما امسال برای اولين‌بار يك هفته را برای اين امر مهم اختصاص داديم.
اين مقام فرهنگی تصريح كرد: ‌يكی از برنامه‌های فاخری كه در سطح ملی و حتی جهانی برگزار می‌شود اپرای حافظ با نويسندگی و كارگردانی بهروز غريب‌پور از تاريخ 16 الی 22 مهرماه ساعت 20 در تالار حافظ است.
وی اضافه كرد: اين برنامه دارای 30 بازيگردان و 70 شخصيت عروسكی است كه با صحنه‌های جذاب به معرفی ادبيات و فرهنگ غنی ايران و زندگی حافظ و جريانات تاريخی زمان او را به منصه ظهور می‌گذارد.
همتی‌بوشهری با بيان اينكه زبان شعر زبان گويا و رسايی است، گفت: از طريق اپرای عروسكی و زبان شعر می‌‌توان‌ هنجارهای اجتماعی را به گروه هدف انتقال دهيم و اداره فرهنگ هم از اين طرح استقبال می‌كند.
captcha