مراسم شب شهادت امام جواد(ع) در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 2432234
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۵

مراسم شب شهادت امام جواد(ع) در حرم رضوی برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم شب شهادت جوادالائمه(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در بارگاه منور امام هشتم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، مراسم شب شهادت جوادالائمه(ع)، شب گذشته با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در بارگاه منور امام هشتم برگزار شد.
حجت‌الاسلام كاظم صديقی، امام جمعه موقت تهراندر این مراسم با بيان اينكه هر پر و بال شكسته‌ای با توسل به امام جواد(ع) می‌تواند پرواز كند، گفت: امام رضا(ع) نيز دوست دارند كه مردم به امام جواد(ع) مراجعه كرده و به ايشان متوسل شوند چون زمانی كه شخصی از كم بينايی و درد چشم به امام رضا(ع) مراجعه كرد، ايشان آن فرد را نزد امام جواد(ع) فرستاند تا آن شخص به دست فرزندشان شفا پيدا كند.
وی اظهار كرد: وجود مبارك امام جواد(ع) در ميان ائمه اطهار(ع) اولين امامی هستند كه امامت را با عينيت زندگی خودشان برهانی كردند؛ امامان قبل از ايشان همه در سنين بالا به امامت رسيدند ولی ايشان در 7 سالگی و به قولی در 9 سالگی به امامت رسيدند.
حجت‌الاسلام صديقی عنوان كرد: امامت امام جواد(ع) عالم را روشن كرد و تمام دانشمندان، صاحب‌نظران و اهل مناظره از اديان مختلف، سوالات و مطالب متنوعی را مطرح می‌كردند و ايشان همه را پاسخ می‌دادند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: امامت امری الهی، فاقد شرط سنی و مقدمات تحصيلی، دانشگاه، مكتب و استاد است بلكه امامت فضل الهی است که خداوند به هركسی بخواهد آن را عطا می‌كند.
وی به دلايل و بهانه‌های مخالفان امام رضا(ع) مبنی بر فرزند نداشتن ايشان و عدم تداوم امامت اشاره و ابراز كرد: دشمنان كوردل و منحرف با تولد امام جواد(ع) خلع سلاح شدند و ديگر بهانه‌ای برای انكار امامت امام رضا(ع) نداشتند.
حجت‌الاسلام صديقی در ادامه به بيان معجزاتی از امام جواد(ع) پرداخت و ابراز كرد: راوی می‌گويد حكومت بنی‌عباس يكی از پيروان اهل بيت(ع) را به دليل بيان كرامات و معجزات امام جواد(ع) به اتهام ادعای نبوت به زندان انداخته بود؛ من نزد والی آنجا رفتم و خواستم او را آزاد كند اما والی كه نمی‌توانست نور و عظمت امام جواد(ع) را تحمل كند گفت همان شخص و كودكی كه فرد زندانی معجزاتش را بيان می‌كند، بيايد و او را از زندان نجات دهد.
وی با بيان اينكه آن فرد زندانی فردا به طور معجزه آسايی و با قدرت امام جواد(ع) از زندان خارج شد، گفت: امروز دنيا نيز از دست ايران عصبانی است و نمی‌تواند نور ما را تحمل كند لذا از هرگونه فشار، تخريب و تهمتی استفاده می‌كنند چرا كه ايران با اراده و قدرت خدا پيش می‌رود و در حال تبديل شدن به الگو و صاحب علم و صنعت است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جوانان ايرانی به دانشمندان برجسته دنيا تبديل شده، داروهای مختلف را كشف كرده و انرژی هسته‌‌ای را نيز بومی كرده‌اند؛ جوانان اين كشور نه تنها تحت تاثير ماهواره‌ها قرار نمی‌گيرند بلكه با وجود اين همه فشار هنگامی كه نائب امام زمانشان به شهرشان می‌آيد تمام خانواده‌ها مثل سيل حركت كرده و رهبرشان را مثل نگين محاصره و با اشك شوق از ايشان استقبال می‌كنند.
حجت‌الاسلام صديقی تاكيد كرد: لذا اين مسائل دنيا را به وحشت انداخته و پايه‌های كاخ‌های ستم مستكبرين را به لرزه انداخته است و آن‌ها نمی‌توانند نور ما را ببينند وگرنه ما كی به دنبال سلاح هسته‌ای بوديم و يا به كشوری تجاوز و يا برايش تهديد ايجاد كرده‌ايم؟
وی ادامه داد: جرم ما فقط اين است كه زير پرچم اميرالمومنين(ع) و ائمه اطهار(ع) مستقل شديم و می‌خواهيم خودمان زندگی كنيم و باج ندهيم.
وی به بيان حديثی از امام جواد(ع) پرداخت و عنوان كرد: ايشان می‌فرمايند اگر می‌خواهی عزيز باشی دستت را پيش ديگران دراز نكن.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه وابستگی به ديگران انسان را ذليل می‌كند، گفت: بزرگان ما كه اهل سير و سلوك بودند از احدی درخواست نداشتند به گونه‌ای كه پسر آيت‌الله بهجت می‌گويد: در مدت 50 سال كه در خدمت پدرم بودم حتی يك بار ايشان از من يك ليوان آب درخواست نكردند.
وی با بيان اينكه تحريم‌ها برای ما فشار، سختی، گرانی و مشگل ايجاد می‌كند، تصريح كرد: البته همه گرانی‌ها به خاطر تحريم نيست، ما بی‌تدبيری‌‌ها را انكار نمی‌كنيم چون مديران ما اگر درست مديريت كنند، مردم هم به آن‌ها كمك می‌كنند و گرانی كاهش می‌يابد. با اين وجود ما اميدواريم مسئولان بيدارتر شوند و به موقع كارشان را انجام دهند و از حاشيه رفتن و سياسی بازی خودداری كرده و مملكت را آباد كنند.
حجت‌الاسلام صديقی خاطرنشان كرد: اگر ما شيعه امام جواد(ع) هستيم برای ما عيب است كه آمريكا از ما باج بخواهد و بتواند ما را تحت فشار قرار دهد؛ ما امام زمان(عج) و دستورات دينی سازنده داريم و بايد به جايی برسيم كه بتوانيم آمريكا را تحت فشار قرار دهيم.
وی ابراز كرد: وابستگی به ديگران جايز نيست چه برسد وابستگی به كفار و صهيونيسم‌ها، بنابراين اين تحريم‌ها بايد باعث شوند كه همه ما كار كنيم، هزينه‌هايمان را كاهش دهيم، اهل قناعت باشيم، تنبلی را كنار بگذاريم و صرفا به دنبال پشت ميزنشينی نباشيم بلكه هر كاری كه از دستمان بر می‌آيد انجام دهيم؛ كاركردن عار نيست و انسان بايد به هركاری از جمله کارگری، كشاورزی، معماری، سازندگی، رانندگی و ... بپردازد.
captcha