مفتی سعودی تظاهرات مصر را آشوب‌طلبانه خواند!
کد خبر: 2456442
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴

مفتی سعودی تظاهرات مصر را آشوب‌طلبانه خواند!

گروه بين‌الملل: مفتی عربستان كه اين روزها تظاهرات مردمی كشورهای عربی را هدف فتواهای نسنجيده خود قرار داده است، اين بار تظاهرات‌ مردم مصر را خطرناك و آشوب‌طلبانه خواند!.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی arabic.upi، شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل شيخ، مفتی كل عربستان سعودی در خطبه‌های نماز جمعه ديروز، 10 آذر، در مسجد جامع «امير تركی» شهر «رياض» اظهار كرد: تظاهرات در مصر جايز نيست و اقدامی خطرناك و آشوب‌طلبانه به شمار می‌آيد!.
شيخ عبدالعزيز بن‌عبدالله آل شيخ در ادامه اظهارات خود كه نوعی دخالت در امور داخلی مصر محسوب می‌شود، شركت‌كنندگان در تظاهرات را افرادی بی‌خرد و سبك مغز توصيف كرد!.
مفتی كل عربستان همچنين ضمن ابراز تأسف از آشوب و تنش به وجود آمده در مصر، نسبت به خطر اين گونه تظاهرات برای منافع و اقتصاد امت اسلام هشدار داد.
وی در ادامه اظهارات نسنجيده خود گفت: من از حضور عده‌ای سبك‌مغز در تظاهرات مصر به خاطر اعلام مخالفت با گروهی ديگر تعجب می‌كنم.
بنابر اين گزارش، تظاهرات مخالفان و موافقان محمد مرسی، رئيس‌جمهور مصر در پی اعلاميه مرسی درباره افزايش اختيارات قانونی خود از حدود يك هفته پيش آغاز شده است و مخالفان معتقدند كه با اين اقدام همه اختيارات در دست رئيس‌جمهور خواهد بود و ديكتاتوری جديدی در كشور حاكم خواهد شد.
captcha