شيعه هراسی و ايران‌هراسی؛ موجب تضعيف نقش‌آفرينی اسلام در تحولات منطقه
کد خبر: 2458226
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۵

شيعه هراسی و ايران‌هراسی؛ موجب تضعيف نقش‌آفرينی اسلام در تحولات منطقه

گروه اجتماعی: رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به شكل گرفتن هجمه ناگهانی و شديد عليه ايران و تشيع پس از بيداری اسلامی اشاره كرد و گفت: اگر در زمينه مقابله با ايران‌هراسی و شيعه‌هراسی تدبيری انديشه نشود، همه مذاهب از نقش‌آفرينی در صحنه تحولات خارج شده و كل جهان اسلام را آسيب خواهد ديد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدباقر خرمشاد، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی كه در رأس هيئتی به دعوت رئيس سازمان ديانت تركيه به آنكارا سفر كرده است، ديروز دوشنبه 13 آذرماه با «محمد گورمز»، رئيس اين سازمان ديدار و گفت و گو كرد.
در ابتدای اين ديدار، رئيس سازمان ديانت تركيه ضمن اشاره به سفر دو سال پيش خود به جمهوری اسلامی ايران گفت: ايران و تركيه روابط فرهنگی بسيار خوبی با هم دارند كه اين روابط می‌تواند كمك شايانی به ايجاد اتحاد در بين مردم مسلمانان جهان كند.
وی اظهار داشت: در طول صد سال اخير، جهان اسلام با مشكلات عديده‌ای مواجه شده است كه دنيای اسلام می‌تواند بر اين مشكلات به وجود آمده فائق گردد.
رئيس سازمان ديانت تركيه گفت: مهمترين عامل پيوند و وحدت مسلمانان، دین و تعلق خاطر به اسلام است.
وی در ادامه با تشريح فعاليت‌های سازمان ديانت تركيه گفت: تركيه در اروپا شش هزار مسجد ايجاد كرده است و به كشورهايی مانند استراليا، كانادا و همچنين كشورهای بلوك شرق، خدمات دينی ارائه می‌دهد.
در ادامه، خرمشاد نيز ضمن تشريح فعاليت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رايزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در خارج از كشور در بخش ديگری از سخنانش گفت: در تحولات اخير جهان اسلام كه مقام معظم رهبری از آن به عنوان «پيچ تاريخی» ياد می‌كنند جمهوری اسلامی ايران و تركيه نقش تعيين كننده‌ای دارند.
وی تصريح كرد: تفرقه مذهبی مانع تأثيرگذاری مطلوب مسلمانان بر تحولات منطقه ميشود و بر عقلا و علمای دينی واجب است كه در رفع آن بكوشند.
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به شكل گرفتن هجمه ناگهانی و شديد عليه ايران و تشيع پس از بيداری اسلامی اشاره كرد و گفت: اگر در زمينه مقابله با ايران‌هراسی و شيعه‌هراسی تدبيری انديشه نشود، همه مذاهب از نقش‌آفرینی در صحنه تحولات خارج شده و كل جهان اسلام آسيب خواهد ديد.
سپس طرفين در مورد تحولات سوريه بحث و تبادل نظر كردند و در پايان هدايايی به رسم يادبود ميان دو طرف رد و بدل شد.
گفتنی است، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دعوت سازمان ديانت تركيه و نيز به‌منظور افتتاح هفته فيلم ايران در تركيه به‌همراه حجت‌الاسلام والمسلمين حسين روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و تبليغی سازمان تبليغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدی، قائم‌مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی و محمد رسول الماسيه، مديركل آسيا و اقيانوسيه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تركيه سفر كرده است.
captcha