قرآن و كتاب‌های اسلامی؛ پرفروش‌ترين‌ها در جشنواره كتاب هند
کد خبر: 2478013
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳

قرآن و كتاب‌های اسلامی؛ پرفروش‌ترين‌ها در جشنواره كتاب هند

گروه بين‌الملل: قرآن و كتاب‌های ادبی اسلامی پرفروش‌ترين‌های جشنواره كتاب هند هستند كه در شهر «ويجی‌وادا» (Vijaywada) در ايالت «آندرا پرادش» هند در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «The Hindu»، تا پيش از اين، مطالعه و فهم قرآن و ادبيات اسلامی برای مردم هند كار دشواری محسوب می‌شد و دليل آن عدم وجود اين كتاب‌ها به زبان‌هايی جز عربی، فارسی و اردو بود.
جشنوار كتاب ويجيوادا با ارائه نسخ‌ قرآنی و كتب ادبی اسلامی به زبان‌های انگليسی و تلگو، تا حد زيادی اين مشكل را حل كرده است.
در اين جشنواره طيف وسيعی از كتاب‌های ادبی اسلامی كه تاكنون در بازار موجود نبودند، ارائه شده است.
در سه غرفه انتشارات شانتی، بنياد آموزش و اطلاعات اسلامی و انتشارات اسلامی تلگو در اين نمايشگاه، ترجمه‌های قرآن و كتاب‌های اسلامی به زبان‌های مختلف عرضه شده‌اند.
به گفته مسئولان اين غرفه‌ها تقاضای زيادی برای ترجمه‌های قرآن به زبان انگليسی و تلگو وجود دارد و اين كتاب آسمانی در مقايسه با ساير كتاب‌ها فروش چشمگيری داشته‌ است.
پس از قرآن كريم، كتاب‌های «زندگی و كارهای حضرت محمد(ص)»، «تنها يك خدا وجود دارد»، «چگونه نماز بخوانيم»، «اسلام بر ضد تروريسم است»، «زنان در اسلام» و «قرآن و علم» با استقبال زيادی از سوی بازديدكنندگان مواجه شده‌اند.
لازم به ذكر است، اين جشنواره كتاب هر سال از روز اول تا يازدهم سال نو ميلادی در شهر ويجی‌وادای هند برگزار می‌شود.
captcha