شهادت موجب حيات اجتماعات بشری می‌شود
کد خبر: 2511841
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹

شهادت موجب حيات اجتماعات بشری می‌شود

گروه اجتماعی:‌ مديركل‌ آموزش و پرورش فارس با تصريح اينكه شهادت يك مسئله اتفاقی يا بدون مقدمات نيست، گفت: شهادت موجب حيات اجتماعات بشری و انسانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، محمد‌حسين روزيطلب، مديركل آموزش و پرورش فارس شنبه، 26 اسفندماه‌ در مراسم تجليل از خانواده دو تن از شهدای فرهنگی كه در ايام دفاع مقدس در اداره‌كل آموزش و پرورش فارس شاغل بودند، گفت: مسئله شهادت يك مسئله اتفاقی يا بدون مقدمات و اثرات نيست و موجب حيات اجتماعات بشری و انسانی می‌شود.
وی با اشاره به فرازهايی از زيارت وارث و زيارت عاشورا آن را تأييدی بر اين نكته دانست كه‌ حركت شهادت و شهادت‌طلبی تا هنگام ظهور منجی عالم بشريت و آخرالزمان ادامه دارد و نيز در آيات قرآن كريم آمده است «‌وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ؛ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏اند مرده مپندار بلكه زنده‏اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند» (آيه 169 آل‌عمران) اين‌ها مرده نيستند بلكه زنده و حياتشان ابدی است و نزد خداوند رزق و روزی می‌گيرند.
روزيطلب با اشاره به آيه 156 سوره بقره «... إِنَّا لِلّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ؛ ... ما از آن خدا هستيم و به‌سوى او باز مى‏گرديم» تصريح كرد:‌ بر همين اساس خداوند كمال مطلق است و وقتی بگوييم به‌سوی او حركت می‌كنيم يعنی ما بی‌نهايت هستيم و به‌سوی بی‌نهايت حركت می‌كنيم كه مصداق آن شهدا هستند.
مديركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به آيات و احاديث موجود مرگ را مقدّر هركسی دانست كه نحوه آن بستگی به روش و سبك زندگی انسان‌ها و مسيری كه حركت می‌كنند، دارد و گفت: طبق فرمايش رسول گرامی اسلام(ص) شهادت بهترين مردن است.
وی افزود: در حركت شهيد نيت پاك مسئله مهمی است كه او آن را پيدا می‌كند، شهيد بی‌حساب است و خداوند همه گناهان او را می‌بخشد.
روزيطلب خطاب به معلمان تصريح كرد: برای برخوردار شدن از اجر شهدا وظيفه داريم عبوديتی را كه خداوند و رسولش فرموده‌اند، به‌جا آوريم و در شرايط فعلی رفتار و منشمان همانند شهدا بوده و جريان شهادت‌طلبی در وجودمان نفوذ پيدا كند.
وی گفت: اگر حركت ما در مسير شهدا باشد و طلب شهادت داشته باشيم، به فرموده حضرت رسول اكرم(ص) خداوند ثواب آن را به ما می‌دهد ولو اينكه شهيد نشويم.
اين مقام مسئول در ادامه پاكدامنی، حب آل محمد(ص)، مؤمن بودن در زمان مرگ، در انتظار امام عصر(عج) و شيعه واقعی بودن را از ويژگی‌های شهدا دانست.
يادآور می‌شود، در اين مراسم از خانواده‌های شهيدان صابر و خادمی با اهدا لوح سپاس و هدايايی تقدير شد.
captcha