خطبه‌های حضرت فاطمه(س) در هند تبیین شد
کد خبر: 2519582
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹

خطبه‌های حضرت فاطمه(س) در هند تبیین شد

گروه انديشه: خطبه‌های حضرت فاطمه‌ زهرا(س) در دفاع از ولایت، توحید و رسالت از سوی ھیئت جعفری هند در حسينیه قديمی محمدعلی شاہ شھر لكھنؤ، واقع در ایالت اوتارپرادش مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه منطقه غرب و جنوب غرب آسيا، در ابتدای این همایش آیاتی از کلام‌الله مجید توسط یکی از قاریان برجسته این شهر قرائت شد و در ادامه حجت‌الاسلام سيد محمد عابدی، از علمای دینی این کشور با اشاره به حديث معروف رسول اسلام(ص) درباره حضرت فاطمه صدیقه(س): «یا فاطمة انّ الله یَغضِبُ لِغَضَبَکِ وَ یَرضیٰ لِرضاک؛ ای فاطمه، همانا خداوند به خاطر خشم تو خشم می‌گیرد و از خشنودی تو خشنود می‌‌شود.»، اظهار کرد: محور اصلی خطبه‌های حضرت فاطمه مرضیه(س) پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، دفاع از حق و ولایت بود.
وی در ادامه افزود: این بانوی گرانقدر اسلام در خطبه‌های خود به شرح مسائلی همچون مباحث توحيد، رسالت، نبوت و حتی احكام تجارت از نگاه شریعت پرداخته است.
حجت‌الاسلام سيد محمد عابدی با قرائت خطبه «.. ای مردم! بدانید من فاطمه‌ام و پدرم محمد(ص) است؛ آنچه در ابتدا بگویم، در انتها نیز همان را خواهم گفت؛ سخن نادرستی نمی‌گویم و ظلم و ستم نمی کنم...»، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) با ایراد اين خطبه تاريخی ضمن دفاع از ولایت، ظالم را از مظلوم جدا و در نهایت با مردم اتمام حجت کردند.
همچنین در پایان این همایش ترجمه خطبه فاطمه زهرا(س) به زبان اردو بین شرکت‌کنندگان توزيع شد.
این همایش با حضور تعدادی از علما، اندیشمندان، کارشناسان دینی و جمع کثیری از مسلمانان شهر لکهنؤ روز سه‌شنبه، 27 فروردین‌ماه، برگزار شد.
captcha