شيعه‌هراسی قرضاوی با اتهام‌ زنی به نوری مالكی
کد خبر: 2524638
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱

شيعه‌هراسی قرضاوی با اتهام‌ زنی به نوری مالكی

گروه بين‌الملل: رئيس اتحاديه جهانی علمای مسلمان در راستای تحريك احساسات عليه پيروان اهل بيت(ع) و برانگيختن نزاع‌های فرقه‌ای با حمله به نخست‌وزير عراق، وی را به همدستی با ايران و حزب‌الله برای فعاليت عليه مسلمانان اهل تسنن عراق متهم كرد!

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از خبرگزاری براثا، يوسف قرضاوی، رئيس اتحاديه جهانی علمای مسلمان در ادامه اظهارات و اقدامات تفرقه‌افكنانه خود و در راستای تحريك احساسات عليه پيروان اهل بيت(ع) و برانگيختن نزاع‌های فرقه‌ای با حمله به نوری مالكی، نخست‌وزير عراق، وی را به همدستی با ايران و حزب‌الله برای اقدام عليه مسلمانان اهل تسنن عراق متهم كرد.
يوسف قرضاوی در ادامه اظهارات تحريك‌آميز خود پا را فراتر نهاده و پيروان اهل بيت(ع) در عراق، لبنان و ايران را به دشمنی با امت اسلام متهم كرد و از مسلمانان خواست كه در مقابل آنان سكوت نكنند!
رئيس اتحاديه علمای مسلمان جهان كه روز پنج‌شنبه، 5 ارديبهشت، در ديدار با ابراهيم ابومحمد سالم، مفتی مسلمانان استراليا، در قطر سخن می‌گفت، به نقش تركيه و قطر در حمايت از انقلاب‌های منطقه! اشاره و اظهار كرد: اگر اين دو كشور نبودند، اين انقلاب‌ها به پيروزی نمی‌رسيد!
قرضاوی مدعی شد: برادران اهل تسنن ما در عراق می‌جنگند و از جان و دينشان دفاع می‌كنند، عراق متعلق به همه عراقی‌ها است، اما پس از جنگ در اين كشور، وضعيت تغيير كرد و آمريكا عراق را به مالكی و امثال وی واگذار كرد؛ كسانی كه حكومتی فرقه‌ای در اين كشور به راه انداخته‌اند.
يوسف قرضاوی در حالی اين اظهارات را بيان كرده است كه يكی از حاميان اصلی گروه‌های تروريستی مسلح در سوريه كه از حمايت مادی و سياسی قطر و تركيه برخوردارند، به شمار می‌آيد و به كشتن علمای دينی در سوريه تشويق می‌كند.
قرضاوی پيش از اين قرار بود به عراق سفر كند، اما مقامات عراقی اعلام كردند كه در صورت ورود به اين كشور، وی را به جرم تلاش برای برانگيختن فتنه فرقه‌ای بازداشت خواهند كرد.

captcha