سیره حضرت فاطمه(س) در هند تبیین شد
کد خبر: 2527528
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹

سیره حضرت فاطمه(س) در هند تبیین شد

گروه انديشه: نشست سیره فاطمه زهرا(س) به منظور تبیین شخصیت این بانوی بزرگوار به همت مركز فقه لكھنؤ واقع در ایالت اوتارپرادش برپا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه منطقه غرب و جنوب غرب آسيا، این نشست با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدحسین باقری، مدير شبكه خديجه(س) آغاز شد و باقری در خصوص سیره حضرت فاطمه(س) گفت: خداوند متعال در سوره کوثر به وجود با برکت حضرت زهرا اشاره کرده است و در این سوره به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید:«إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿۱﴾، فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ﴿۲﴾، انَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿۳﴾»(ما تو را [چشمه] كوثر داديم (۱)،پس براى پروردگارت نماز گزار و قربانى كن (۲) دشمنت‏ خود بى‏ تبار خواهد بود (۳)).
وی در ادامه افزود: برای کسب معرفت الهی نیاز است انسان به معرفت اهل‌بیت(ع) دست یابد زیرا توسل به اهل‌بیت(ع) مسلمانان را از شر دشمنان حفظ خواهد کرد.
وی در پایان اظهار کرد: وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) يكی از درخشان‌ترين چهره‌های والای انسانی و نمونه كامل خلقت پروردگار در قالب یک زن است، پيروی و تأسی از این شاهكار آفرينش در بر گيرنده سعادت و رستگاری در دنيا و آخرت است.
لازم به ذکر است، این گردهمایی روز پنج‌شنبه، 12 اردیبهشت‌ماه ساعت 20 وقت محلی برگزار شد.

captcha