عرضه نخستين نرم‌افزار ترجمه گفتاری - نمايشی قرآن
کد خبر: 2528073
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱

عرضه نخستين نرم‌افزار ترجمه گفتاری - نمايشی قرآن

گروه فضای مجازی: نخستين ترجمه گفتاری - نمايشی با عنوان «ترجمان وحی» به زودی از سوی مركز تحقيقات رايانه‌ای حوزه علميه اصفهان منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، پروژه ترجمان وحی كه از سوی مركز تحقيقات رايانه‌ای حوزه علميه اصفهان در حال ساخت است، پايان تيرماه سال جاری همزمان با ما‌ه قرآن، ماه مبارك رمضان به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.
مركز تحقيقات رايانه‌ای حوزه علميه اصفهان، هدف ساخت اين نرم‌افزار را اينطور اعلام كرده است كه در دوران كنونی كه بشر بيش از هر زمانی به انس با كتاب وحی نياز دارد، فراهم آوردن زمينه‌ای برای ارتباط بيشتر با قرآن و درك معارف آن يك وظيفه همگانی است. اينك در روزگاری كه ديجيتال، فرصتی تازه به ما داده تا معارف كلام نور را در قالبی نوين عرضه كنيم، هنگام آن است كه با رويكردی هنری و معناگرا قرآن را برای فارسی‌زبانان ارائه دهيم.
در اين طرح، ترجمه‌ متن مقدس قرآن با شيوه‌ای نوين ارائه می‌شود. بيش از يك سوم آيات نورانی قرآن كريم مواردی است كه به نقل قول از شخصيت‌های مختلف داستان‌ها پرداخته است. در طرح حاضر اين نقل قول‌ها به صورت نمايشی با حضور حدود 240 نقش اجرا شده، در قالب يك ترجمه گويای گفتاری - نمايشی با فضاسازی و تركيب افكت‌ها و آواهای مناسب، عرضه می‌شود.
captcha