دوره آموزشی آشنايی با نجوم اسلامی و رويت هلال ماه در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 2551365
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰

دوره آموزشی آشنايی با نجوم اسلامی و رويت هلال ماه در مشهد برگزار می‌شود

گروه انديشه: دوره آموزشی آشنايی با نجوم اسلامی و روش‌های فقهی رويت هلال ماه، در آستانه ماه مبارک رمضان در دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

حسين‌علی قهرمانی، رئيس اداره آموزش‌های كاربردی مبلغان دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌الملی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، اظهار كرد: در آستانه ماه مبارك رمضان، دوره آموزشی آشنايی با نجوم اسلامی و روش‌های فقهی و علمی رويت و استهلال هلال ماه در دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهداف دوره آموزشی، افزود: ضرورت آگاهی مبلغان شبكه تبليغی عمومی با مسائل نجوم در فرهنگ اسلامی و ايرانی، شناخت كاركرد اين امور در حوزه مسائل احكام شرعی و دينی، استهلال ماه با روش‌های علمی، شناخت تخصصی نظری و عملی مبلغان دينی با جايگاه فقهی و علمی نجوم و روش‌های علمی رويت هلال ماه و تاثير و كاربرد آن در حوزه احكام فقهی از جمله اين اهداف است.
وی ادامه داد: اين دوره آموزشی در قالب 14 ساعت از اول تيرماه سال جاری الی دهم تيرماه با حضور اساتيد و كارشناسان متخصص و با شركت حدود 100 نفر از مبلغان عمومی آقا در مركز فرهنگی ـ تبليغی شهيد هاشمی‌نژاد دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.
قهرمانی ابراز كرد: علاقه‌مندان به حضور در اين دوره آموزشی تا روز اول تيرماه می‌توانستند برای ثبت‌نام از طريق سايت WWW.RESALAAT.IR اقدام كنند.
وی گفت: اين دوره آموزشی در قالب هفت جلسه تئوری و يك جلسه عملی به شكل فشرده از ساعت 16 الی 17:30 در مركز فرهنگی و تبليغی شهيد هاشمی‌نژاد دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
رئيس اداره آموزش‌های كاربردی مبلغان دفتر تبليغات اسلامی خراسان رضوی تصريح كرد: آشنايی با تاريخ نجوم اسلامی و خدمات منجمان مسلمان، آشنايی با الفبای آسمان و نجوم، فراگيری جهت‌يابی قبله با روش‌های گوناگون و دقيق، اوقات شرعی، رويت هلال و سال قمری، انواع ماه و خورشيدگرفتگی، نجوم در آموزه‌های دينی، پرسش و پاسخ‌های متداول نجوم اسلامی و ...، از جمله سرفصل‌های مصوب آموزشی اين دوره است.
وی در ادامه با بيان نزديك شدن به ماه مبارك رمضان و لزوم رويت هلال ماه، افزود: با توجه به اهميت استهلال هلال ماه شوال و عيد سعيد فطر و جايگاه مسئله رويت هلال بنا بر نظر فقهای دينی در احكام اسلامی و لزوم شناخت دقيق اول هر ماه، اداره آموزش‌های كاربردی مبلغان به تعريف و طراحی دوره آموزشی آشنايی مبلغان با نجوم اسلامی و رويت هلال ماه با همكاری فرهنگسرای غدير و خانه نجوم مشهد وابسته به سازمان فرهنگی و تفريحی شهرداری مشهد اقدام كرده است.
قهرمانی بيان كرد: در پايان اين دوره آموزشی به مبلغان گواهينامه آموزشی اعطا خواهد شد و از مزايای اولويت در اعزام و ... بهره‌مند خواهند شد.
captcha