«انتقام‌جوی برقع‌پوش»؛ بانوی ابرقهرمان مسلمانی كه به جنگ جهل می‌رود
کد خبر: 2577515
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷

«انتقام‌جوی برقع‌پوش»؛ بانوی ابرقهرمان مسلمانی كه به جنگ جهل می‌رود

گروه بين‌الملل: «انتقام‌جوی برقع‌پوش»، يك مجموعه انيميشن تلويزيونی جديد محصول پاكستان است كه ابرقهرمان آن بانوی معلم مسلمانی بوده كه با حجاب و برقع به‌وسيله پرتاب‌ كردن كتاب‌های سنگين و قلم‌های تيز به جنگ كسانی می‌رود كه با تحصيل دختران مخالف هستند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «Religion News»، اين مجموعه تلويزيونی با الهام از زندگی «ملاله يوسف‌زی»، دانش‌آموز نوجوان پاكستانی كه به جرم تحصيل از سوی طالبان هدف حمله قرار گرفت اما با وجود اصابت گلوله به سر او، توانست جان سالم به در ببرد، ساخته شده است.
اين مجموعه انيميشنی كه پخش آن از ششم مردادماه آغاز شده و تاكنون دو قسمت از آن نمايش داده شده است، به دليل مقابله موفقيت‌آميز ابرقهرمان آن با دشمنانی در هيبت طالبان‌، از استقبال خوبی برخوردار شده است.
پس از اين موفقيت، صفحه فيس‌بوك اين مجموعه تلويزيونی از انتشار آن در ديگر كشورها در آينده‌ای نزديك خبر داد.
وقايع اين انيميشن در محلی به نام «سرزمين حلواپور» به زبان اردو اتفاق می‌افتد. «جيا»، معلم مسلمان مهربانی است كه پس از ملبس‌شدن به برقع سياه خود از دانش‌آموزان دختری كه خواهان ادامه تحصيل هستند، به سبك نينجاها با پرتاب قلم و كتاب، در برابر دشمنان آن‌ها حمايت می‌كند.
captcha