260 مدرسه فوق‌برنامه قرآن‌ در فارس پيش‌بينی شده است
کد خبر: 2583320
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷

260 مدرسه فوق‌برنامه قرآن‌ در فارس پيش‌بينی شده است

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌كل آموزش و پرورش فارس با اشاره به شروع سال تحصيلی جديد ‌گفت: در سال تحصيلی جديد كه از مهرماه آغاز می‌شود، 260 مدرسه فوق‌برنامه قرآن‌ در سطح استان ‌پيش‌بينی شده است.

حسين‌علی معزی، رئيس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌كل آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، با اشاره به آغاز سال تحصيلی جديد به وجود مدارس قرآنی در اين استان اشاره كرد و گفت: در سال تحصيلی جديد كه از مهرماه آغاز می‌شود، 260 مدرسه فوق برنامه قرآنی در سطح ‌استان فارس پيش‌بينی شده است.
وی افزود: به‌دليل اينكه برگزاری كلاس‌های درسی اكثر مدارس در نوبت صبح برگزار می‌شود، كلاس‌های فوق‌برنامه قرآن‌ در نوبت مخالف، يعنی بعدازظهرها تشكيل می‌شود.
معزی با بيان اينكه در تابلو اين مدارس نام مدرسه فوق‌برنامه قرآن ذكر شده است، اظهار كرد: اين كلاس‌ها خاص دانش‌آموزان نبوده و علاوه‌ بر آنان، خانواده‌ها و حتی اهالی محل نيز می‌توانند در اين دوره‌های آموزشی شركت كنند.
رئيس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌كل آموزش و پرورش فارس تصريح كرد: در اين كلاس‌ها بحث روخوانی در دو سطح، روان‌خوانی، تجويد، حفظ قرآن برگزار شده و همچنين در كنار اين فعاليت‌ها‌ كلاس‌های ديگر در زمينه‌های قرآنی چون داستان‌های قرآنی، مفاهيم قرآنی، اذان و آموزش اذان‌گويی در حاشيه كار اين مدارس قرار گرفته است كه البته اصل محتوا آموزش قرآن است.
وی عنوان كرد: در بحث آموزش قرآن، امسال مدارس قرآنی، به‌ويژه دبستان‌های قرآنی افزايش يافته و در اين طرح 160 دبستان در سطح استان فارس به مدارس فوق برنامه قرآن تبديل شده است و از اين تعداد، سهميه هر شهرستان مشخص شده و تقريباً هر منطقه 2 دبستان وجود دارد و تعداد 12 مدرسه قرآن در شيراز داريم كه در ناحيه يك 3 مدرسه، در ناحيه دو 2 مدرسه، در ناحيه سه 2 مدرسه و در ناحيه چهار 5 مدرسه به دبستان‌های قرآن تبديل شده‌اند.
معزی با بيان اينكه در اين دبستان‌ها مثل ساير دبستان‌های ديگر دروس معمول مدارس مثل علوم، رياضی و... آموزش داده می‌شود، گفت: تفاوت اين مدارس با بقيه در اين است كه در طول هفته، 2 ساعت برنامه قرآن اضافه‌تر برای دانش‌آموزان برگزار شده و علاوه بر اين، يك مربی قرآن اضافه‌تر نسبت به ساير مدارس حضور دارد كه اين مربی هم آموزش قرآن را به‌صورت ويژه با دانش‌آموزان كار كرده و هم برای آن‌ها شناسنامه پيشرفت قرآنی تهيه می‌كند و علاوه بر آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، بحث تربيت قرآنی را به بچه‌ها می‌آموزد و با همكاری ساير آموزگاران، دانش‌آموزانی كه استعداد داشته باشند را به حفظ قرآن ترغيب می‌كند.
رئيس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌كل آموزش و پرورش فارس تأكيد كرد: البته تشويق دانش‌آموزان به حفظ قرآن متناسب با سن و استعداد آن‌ها از نيم جزء تا بالاتر برايشان مشخص شده و اين‌كار با كمك، مساعدت ومشاركت خانواده‌ها به‌وقوع می‌پیوندد كه مقدار محفوظات مدارس قرآن بيشتر باشد.
captcha