مبارزه با ایران هراسی وظیفه اصلی دانشگاه اسلامی مسکو است
کد خبر: 2594269
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸

مبارزه با ایران هراسی وظیفه اصلی دانشگاه اسلامی مسکو است

شعب خارجی: دمير خيرالدين‌اف، رئيس دانشگاه اسلامی مسكو در ديدار با سيد حسين طباطبايی، سرپرست رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران، زدودن برخی ديدگاه‌‌های ايران‌هراسانه و مخالف با تشيع را از وظايف اصلی این دانشگاه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اروپا، به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دمير خيرالدين‌اف، رئيس دانشگاه اسلامی مسكو در محل رايزنی فرهنگی ايران حضور يافت و با سيد حسين طباطبايی وابسته فرهنگی و سرپرست رايزنی فرهنگی ایران ديدار و گفت‌وگو كرد.
در اين ديدار، طباطبايی، به تقويت سطح دانش علما، روحانيون و امامان مساجد مسلمانان روسيه تاکید کرد و رويكرد دانشگاه اسلامی مسكو در دوران مديريت دميرخيرالدين‌اف را سازنده و در راستای تقويت و تحكيم همكاری‌های ايران و روسيه در حوزه مسائل مسلمانان خواند.
دمير خيرالدين‌اف، به شماری از فعاليت‌های مشترك دانشگاه اسلامی مسكو با نهادهای علمی، دينی و دانشگاهی جمهوری اسلامی اشاره کرد.
در ادامه اين ديدار راهكارهای گسترش همكاری‌های علمی و فرهنگی رايزنی فرهنگی ايران با اين دانشگاه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در خصوص مراحل، ملزومات و زمان‌بندی عملياتی كردن طرح تأسيس اتاق ايران در اين دانشگاه توافقاتی حاصل شد.
برگزاری مشترك نشست تقريب مذاهب اسلامی در اين دانشگاه از ديگر توافقات به عمل آمده در اين ديدار بود .


captcha