بیشترین غزل‌های حافظ در مذمت ریاکاری سروده شده است
کد خبر: 2603576
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵

بیشترین غزل‌های حافظ در مذمت ریاکاری سروده شده است

شعب خارجی: محمدرضا قزلسفلی در مصاحبه با رادیو سیرالئون با تشریح اندیشه‌های اخلاقی و تربیتی حافظ گفت: حافظ بيشترين غزل‌های خود را در مبارزه با رياكاری‌ و عوام‌فريبی كه امروزه چالش بزرگی برای جوامع بشری است با لحنی نيشدار و گزنده سروده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آفریقا، محمدرضا قزلسفلی، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سیرالئون، در مصاحبه با روزنامه پرتيراژ استاندارد تايمز و راديو دمكراسی سيرالئون گفت:
شنبه دوازده اكتبر برابر با بيست مهرماه، ايرانی‌ها و بسياری ملت‌های جهان روز بزرگداشت حافظ شيرازی را كه در قرن چهاردهم می‌زيسته با برگزاری مراسم متعدد علمی، فرهنگی و ادبی گرامی می‌دارند.
وی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه استاندارد تايمز با بيان اينكه شمس‌الدين محمد حافظ شيرازی همواره مورد احترام فرهيختگان و نويسندگان نامی ايران و جهان بوده است اظهار کرد: از اين شاعر بزرگ ايرانی ديوانی مشتمل بر حدود پانصد غزل، چند قصيده، دو مثنوی، چندين قطعه و تعدادی رباعی به‌ جای مانده است.
قزلسفلی با بيان اينكه آثار حافظ بر تعاليم عاليه قرآن مجيد، پيامبر اكرم(ص) و ائمه معصومين(ع) مبتنی بوده است، تصريح كرد: وی، شاعری هدفمند و آگاه به اوضاع زمان خود بوده و همواره با زر و تزوير مبارزه کرده و هرگز اشعار خود را در خدمت استبداد، استثمار و استعمار قرار نداده است.
رايزن فرهنگی ايران در ادامه با بيان اينكه تمام اشعار حافظ بر معرفت، آگاهی، بينش، عرفان، معارف دينی و فرهنگ ايران مبتنی است گفت: مردم ايران با خواندن اشعار حافظ در مراسم شادی و غم، احوال درونی خودشان را بازگو می‌كنند.
وی در بخشی از مصاحبه خود با بيان اينكه انسان هميشه دنبال كمال مطلق بوده و در پی گمشده‌ای است خاطر نشان کرد: اشعار حافظ اين حقيقت را حكايت می‌كند كه مطلوب حقيقی، هدف و كمال آرزوی انسان خداوند متعال است.
یادآوری می‌شود، اين مصاحبه روز شنبه، 20مهرماه، از راديو دموكراسی پخش و روز جمعه، 19 مهرماه، در روزنامه استاندارد تايمز تحت عنوان« روز حافظ مبارك(Happy Hafez Day) » منتشر شد.
captcha