برترین‌های قرآنی دانشگاه پیام نور معرفی می‌شوند
کد خبر: 2822555
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
رضایی کوخدان:

برترین‌های قرآنی دانشگاه پیام نور معرفی می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه تجربه خوبی از میزبانی دوره اخیر جشنواره ملی قرآن دانشجویان به دست آورده‌‌ایم،‌از پیاده‌سازی این الگو در جشنواره کشوری پیام نور خبر داد.

فاطمه رضایی کوخدان، مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه در نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور الگوی جشنواره ملی را پیاده خواهیم کرد، گفت: با توجه به تجربه خوبی که از میزبانی بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به دست آوردیم اقدام به ایجاد تغییرات اساسی در جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور کرده‌ایم.

تأکید بر کیفی‌سازی جشنواره
وی افزود: یکی از کارهایی که در نوزدهمین دوره تأکید بسیار زیادی بر آن داریم بحث کیفی‌سازی جشنواره است که فعالیت‌های خوبی را در این زمینه اجام داده‌ایم. تلاش کرده‌ایم تا رقابت را در بین استان‌ها برای جذب بیشتر شرکت کننده در مسابقات ایجاد کنیم و این تلاش تا حدود زیادی نتیجه داده است.

فارس و چهارمحال و بختیاری در صدر جذب شرکت‌کننده
مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور به راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی این دوره از مسابقات و بارگذاری آخرین اخبار و تحولات جشنواره در آن اشاره و تصریح کرد: همین امر نیز در زمینه ایجاد رقابت برای جذب بیشتر شرکت‌کننده در جشنواره کم تأثیر نبوده است. به طوری که در حال حاضر استان‌های فارس و چهارمحال و بختیاری بیشترین شرکت کنندگان در جشنواره را از آن خود کرده‌اند. 

اعزام گروه‌های ناظر
رضایی کوخدان همچنین به تعیین و اعزام ناظران به استان‌ها برای نظارت بر مرحله استانی مسابقات خبر داد و اظهار کرد: مدیران فرهنگی برتر که در حوزه قرآن و عترت فعالیت‌های چشم‌گیری داشته‌اند به عنوان ناظر مسابقات در مرحله استانی معرفی کرده‌ایم تا مرحله استانی با کیفیت بالایی برگزار شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی
وی در ادامه به برگزاری کارگاه‌های ویژه قرآنی در طول برگزاری جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: با برگزاری این کارگاه‌ها و برنامه‌های این چنینی تلاش داریم تا جشنواره صرفاً جنبه مسابقه‌ای نداشته باشد و در کنار برگزاری مسابقات دانشجویان بتوانند با استفاده از این کارگاه‌ها آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور بیان کرد: امسال کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است و با تمام توان و نیروی خود و به صورت جدی مشغول فعالیت هستند و برآورد ما از این فعالیت‌ها رشد کیفی بالای جشنواره قرآن وعترت دانشگاه پیام نور در نوزدهمین دوره خواهد بود.

افزایش جوایز برگزیدگان
رضایی کوخدان در مورد جوایز جشنواره نوزدهم و نیز بحث ترغیبی و انگیزشی جوایز برای حضور دانشجویان در جشنواره اظهار کرد: تا چند روز آینده وضعیت جوایز مرحله کشوری این جشنواره به طور دقیق مشخص و از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره اعلام خواهد شد. براساس مقایسه‌ای که صورت گرفته است جوایز دانشگاه پیام نور از بسیاری دیگر از دستگاه‌های دانشگاهی در مرحله کشوری بالاتر است. اولویت و ترغیب دانشجویان برای حضور در جشنواره یکی از اولویت‌ها برای ما تعریف شده است.
وی گفت: در همین راستا از اساتید رشته‌های هنری از طریق پیامک و ... برای ترغیب دانشجویان جهت شرکت در بخش هنری جشنواره قرآن وعترت، دعوت به همکاری شد که همه این فعالیت‌ها باعث خواهد شد تا در این دوره شاهد حضور خوبی از سوی دانشجویان در جشنواره باشیم.

معرفی و تجلیل برترین‌های قرآنی
مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور در ادامه به معرفی برترین‌ها در زمان برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا در زمان برگزاری مرحله کشوری جشنواره در مازندران، استان برتر و مدیر برتر را در حوزه فعالیت‌های قرآنی معرفی و تجلیل کنیم.

برگزاری مسابقه ایده‌های برتر قرآنی
رضایی کوخدان همچنین به راه‌اندازی دبیرخانه نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور اشاره و اظهار کرد: این دبیرخانه فعالیت‌های خوبی را برای برگزاری جشنواره صورت داده است، برنامه‌های خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده است که برگزاری مسابقه ایده‌های برتر قرآنی تنها یکی از آنها است و به زودی در مورد آن اطلاع‌رسانی بیشتری خواهد شد.

شناسنامه‌دار شدن کانون‌های قرآن و عترت
وی در بخش دیگری از این گفت‌‌وگو به شناسنامه دار کردن کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور اشاره کرد و در ادامه یادآور شد: برای این کار سایتی را راه‌اندازی کرده‌ایم که حدود 100 کانون قرآن و عترت در دانشگاه‌ها در این سایت ثبت نام کرده‌اند، دوره آموزشی را با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برای کانون‌ها در نظر گرفته‌ایم که از ابتدای سال آینده برگزار خواهد شد، نگاه ما این است که کانون‌های قرآن و عترت به سمت خانه‌های قرآن در دانشگاه‌ها پیش بروند.

captcha