کتاب «چشم‌های شرجی» در مشهد رونمایی شد
کد خبر: 3010672
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه؛

کتاب «چشم‌های شرجی» در مشهد رونمایی شد

گروه هنر: کتاب چشم‌های شرجی که حاوی داستان‌هایی کوتاه از دفاع مقدس است، با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کتاب «چشم‌های شرجی» نوشته مریم عرفانیان که شامل داستان‌های کوتاه در خصوص دفاع مقدس می‌شود، شب گذشته 27 اسفندماه با حضور علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هتل فانوس دریای مشهد رونمایی شد.

علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: امروز دشمنان ما با وجود تمام تلاشی که برای نابودی نظام اسلامی دارند اما باز هم نمی‌توانند در مقابل ایران اسلامی بایستند.

فدوی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش بسیاری انجام دادند تا این انقلاب را نابود کنند، ادامه داد: اما انقلاب اسلامی ایران به دلیل اینکه توانست یک گفتمان جدیدی را در دنیا ارائه دهد، ثبات و پایداری خود را به رخ جهانیان کشید.

وی با بیان اینکه هرکس به میزان توان خود می‌تواند در جبهه حق قرار گرفته و به ایفای نقش بپردازد، اظهار کرد: یکی از ماندگارترین این نقشها در قالب کتاب محقق می‌شود؛ بسیاری از این کتاب‌ها ظرفیت‌های خوبی دارند، ماندگار هستند و منحصر به زمان نیستند زیرا هر گاه به آن مراجعه کنیم، وجوه جدیدی را در آن می‌یابیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد:‌ کسانی که وظیفه نگارش خاطرات انقلاب اسلامی را برعهده می‌گیرند در مسیری بسیار سخت اما دارای اجری عظیم گام بر می‌دارند زیرا این عزیزان نقش بسیار مهمی در ماندگاری یاد و خاطرات هشت سال دفاع مقدس دارند.

در ادامه این مراسم پروین مؤمن زحمت‌کش، مدیر ادبیات و هنرهای نمایشی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: نقش بانوان ایرانی در طول ۸ سال دفاع مقدس موجب تبیین جایگاه و عظمت بانوان ایرانی در جهان شد.

مؤمن زحمت‌کش ادامه داد: عرصه‌های باشکوه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همواره شاهد حضور و نقش‌آفرینی زنانی بوده است که عظمت زن مسلمان را به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشیده است.

وی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس حماسه ماندگار با ابعاد گسترده و عظیم و به عنوان سند افتخاری بر پیشانی این مرز و بوم همواره می‌درخشد؛ گرچه گستره ثبت تمام زوایا و جوانب هشت سال دفاع مقدس بسیار وسیع است اما این وسعت نتوانسته است خادمان و دلسوزان این عرصه را از کوچک‌ترین رخداد این حماسه غافل کند که در این راستا باید به نقش بی‌بدیل زنان اشاره کرد.

مدیر ادبیات و هنرهای نمایشی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: زنان ایثارگر ایرانی، حماسه‌سازان گمنامی بودند که با حضور پررنگ و مؤثر خود در دوران هشت سال دفاع مقدس، شجاعت و دلاوری را به مردان و فرزندان خود آموختند.

وی بیان کرد: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اقدام به جمع‌آوری خاطرات و جذب نویسندگان فعال در این عرصه کرده و از لابه لای معارف نهفته در هر خاطره دورنمای راه ایمانی و جهاد نورانی سلحشوران دفاع مقدس و زنان و دختران دلیر عرصه دفاع مقدس را به تصویر کشیده است.

captcha