گردهمایی ۳ روزه دبیران کانون‌های قرآنی دانشگاه پیام نور در قم
کد خبر: 3122429
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
رضایی‌کوخدان خبر داد:

گردهمایی ۳ روزه دبیران کانون‌های قرآنی دانشگاه پیام نور در قم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور با اشاره به برگزاری گردهمایی سه روزه دانشگاه پیام نور در قم، گفت: این گردهمایی با حضور ۱۲۰ نفر از دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در قم برگزار می‌شود.

فاطمه رضایی‌کوخدان، مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ با اشاره به برگزاری گردهمایی دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور، این گردهمایی به مدت سه روز و در روزهای 29، 30 و 31 فروردین‌ماه برگزار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت دبیرخانه کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور حدود یک سال است فعالیت خود را در استان زنجان آغاز کرده است، افزود: در این گردهمایی 120 نفر از دبیران کانو‌ن‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور حضور دارند که 80 نفر از این افراد بانوان هستند.

حضور فعال استان فارس
مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور اظهار کرد: تعداد کانون‌های قرآن و عترت این دانشگاه به مراتب بسیار بیشتر از 120 کانون است اما تعدادی از این کانون‌ها، فعالیت‌ گسترده‌تر و بیشتری داشته و دارند. برخی استان‌ها همچون استان فارس که تعداد کانون‌های بیشتری دارد در این گردهمایی حضور خوبی خواهد داشت و برخی از استان‌ها نیز حضورشان کم‌رنگ‌تر است.
رضایی‌کوخدان خاطرنشان کرد:‌ این گردهمایی در شهر مقدس قم و در اردوگاه مسجد مقدس جمکران خواهد بود که برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی متنوعی در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به دیدار با مراجع عظام تقلید، سخنرانی اساتید برجسته و نشست صمیمی دبیران مسئولان فرهنگی دانشگاه خواهد بود. علاوه بر این کارگاه‌های تخصصی متنوعی در نظر گرفته شده است که در مدت این سه روز اجرا خواهد شد.

انتخابات دبیران کانون‌های قرآن و عترت
مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور گفت: در حاشیه این گردهمایی نیز انتخابات دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها برگزار و سه نفری که حائز بیشتر آراء شوند به عنوان نماینده دبیران کانون‌های قرآن و عترت در جلسات تخصصی قرآن به نمایندگی از تمامی دبیران کانون‌ها حضور خواهند یافت.
رضایی‌کوخدان در ادامه عنوان کرد: در این دوره، اساتیدی همچون استاد ابوالفضل بهرامپور، مفسر قرآن کریم حضور دارند که بیان بحث‌های تفسیری قرآن کریم خواهند پرداخت. دیدار با آیت‌الله العظمی جوادی آملی یکی دیگر از این برنامه‌ها است که تلاش داریم تا عملی شود.

انتخاب برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی دانشگاه پیام نور
وی بخش دیگری از برنامه‌های این گردهمایی سه روز را برگزاری محفل انس با قرآن کریم عنوان کرد و گفت: علاوه بر این قرعه‌کشی انتخاب برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی که دانشگاه پیام نور برای کل دانشجویان کشور برگزار کرد نیز صورت می‌گیرد. این مسابقه با حضور بیش از 2000 شرکت‌کننده از دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار شد.

captcha