اقدام مشکوک عربستان در تفکیک حجاج به شیعه و سنی
کد خبر: 3240043
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

اقدام مشکوک عربستان در تفکیک حجاج به شیعه و سنی

گروه بین‌الملل: عربستان سعودی در اقدامی مشکوک از همه متقاضیان حج امسال در پاکستان خواسته است که مذهب خود را اجبارا اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شفقنا، در حالی که سال‌های گذشته زائران حج بیت‌الله الحرام مجبور به ابراز مذهب خود در فرم تقاضای ویزای حج نبودند بنا بر برخی گزارش‌ها عربستان سعودی ابراز مذهب به تفکیک شیعه یا سنی را از الزامات فرم حج قرار داده است.
 
اینترنشنال بیزینس تایمز با انتشار تصویر فرم حج امسال در پاکستان با اشاره به منابع رسمی بعثه حج پاکستان، این خبر را تایید کرده و آن را نشانی بر اصرار عربستان به تفکیک مذهبی می‌داند.
 
هنوز منابع رسمی عربستان درباره این اقدام خود و دلیل گنجاندن پرسش "آیا شما شیعه هستید؟" در فرم رسمی حج توضیحی ارائه نکرده‌اند و هنوز معلوم نیست که آیا این اقدام محدود به پاکستان است یا کشورهای دیگر را نیز شامل می‌شود.
 
با وجود این شرایط، حج امسال از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار شده است به ویژه آنکه اقدامات کینه‌جویانه عربستان در پهنه کشورهای اسلامی به ویژه علیه شیعیان هر روز دامنه گسترده‌تری به خود می گیرد و روز به روز به شکاف امت اسلامی دامن می‌زند.

captcha