هدایت و همراهی بشریت؛ پیام مبعث پیامبراکرم(ص)
کد خبر: 3304059
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

هدایت و همراهی بشریت؛ پیام مبعث پیامبراکرم(ص)

گروه اجتماعی: روز مبعث برای همه ما پیام‌های مختلفی دارد که یکی از آن پیام‌ها عدالت و همدلی در میان همه مسلمانان جهان است.پیام دیگر این عید هدایت و همراهی بشریت در مسیر تکامل برای رسیدن به سعادت، تربیت و کمال است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، امروز 27 رجب مصادف است با عید مبعث روزی که بر پایهٔ باورهای اسلامی حضرت محمدمصطفی(ص) به درجه پیامبری برگزیده شد. مسلمانان معنقدند او در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.محمد اسلام(ص) در این زمان چهل سال داشت و در مکه زندگی می‌کرد.
حضرت محمد مصطفی(ص) در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام‌الفیل، هم‌زمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.
عید مبعث آغاز راه رستگاری و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت و روز برانگیختن خردهایی است که در تابوت خُرافه‌گرایی، هوس‌پرستی و جهل پیشگی دفن شده بود.روز مبعث، روز مرگ قساوت‌ها و شرارت‌ها بود؛ روز مرگ کرامت‌هایی که به پای بت‌ها قربانی می‌شد؛ روز مرگ جهل و شرک و پرستش‌های ناروا بود.
حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا در خصوص عید بزرگ مبعث، گفت: عید مبعث از اعیاد بزرگ اسلام است، روزی که دین مبین اسلام ابلاغ شد. پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید که من برای مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام، با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) وحدت بین مسلمانان جهان بیشتر شد.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) به‌عنوان خاتم انبیاء و آخرین پیامبر اسلام کامل‎ترین دین را به‌عنوان دین اسلام برای مردم و مسلمانان به ارمغان آورد و در این رابطه فرمود: من برای مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام.
حجت‌الاسلام مهدوی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی عید مبعث این است که در این روز پیامبراکرم(ص) نشانه حقانیت همه ادیان گذشته را تأیید و کامل کرد و مبانی حقانیت دین مبین آن قرآن مجید است.
وی افزود: این کتاب آسمانی معجزه عقلی ماندگار و جاودانه‎ای است که مهم‌ترین آیات آن در شب مبعث نازل شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که امروز دارای کامل‎ترین دین دنیا یعنی دین اسلام هستیم که باید این را اجر نهیم و به‌عنوان یک مسلمان به وظایف خود به‌خوبی عمل کنیم.
حجت‌الاسلام مهدوی‌امین در خصوص فضیلت‌های مبعث پیامبر اکرم(ص) گفت: روز مبعث برای همه ما پیام‌های مختلفی دارد که یکی از آن پیام‌ها عدالت و همدلی در میان همه مسلمانان جهان است.
وی با اشاره به این‌که روز مبعث، روز تعیین سرنوشت است، ادامه داد: پیام مبعث یک پیام جهانی برای همه زمان‌ها و همه انسان‌هاست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اظهار کرد: عبودیت خداوند، مبارزه با ظلم و ستم، برقراری عدالت و روابط عادلانه از پیام‌های بعثت است، بنابراین بزرگ‌ترین عید ما عید مبعث است.
پیام عید مبعث هدایت و همراهی بشریت است
حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا، امام جمعه موقت خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با تبریک عید مبعث گفت: این عید سرآغاز بعثت انسان تشنه معنویت، بیداری و بصیرت بوده و در سوره آل‌عمران خطاب به مسلمانان تاکید شده که عید مبعث را جشن بگیرید اما به مفاهیم و پیام‌های آن هم توجه کنید.
وی با بیان این‌که همه انسان‌ها دارای یک‌سری مسئولیت‌های فردی و اجتماعی در رابطه با موضوع بعثت هستند، تصریح کرد: ما موظفیم آگاهانه و با بصیرت در مسیر بعثت پیامبر اکرم(ص) اقدام کنیم و خداوند در سوره شورا در این‌باره می‌فرماید: ای انسان‌ها دین را به پا دارید و اهل اختلاف و تفرقه نباشید.
امام جمعه موقت خرم‌آباد اضافه کرد: در بُعد اجتماعی بعثت، خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: پیامبران را مبعوث کردیم تا مردم برای عدالت‌خواهی قیانم کنند لذا رسالت همه مردم در قبال بعثت پیامبر(ص) این است که با الهام از بعثت برای عدالت‌خواهی به پا خیزند.
حجت‌الاسلام متقی‌نیا پیام عید مبعث را هدایت و همراهی بشریت در مسیر تکامل برای رسیدن به سعادت، تربیت و کمال دانست.

captcha