حال و هوای ماه مبارک رمضان در مقدونیه
کد خبر: 3322968
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

حال و هوای ماه مبارک رمضان در مقدونیه

گروه بین‌الملل: در کشور مقدونیه که ۳۵ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، ماه مبارک رمضان با شور و شوق خاصی دنبال شده و در این ماه بیش از هر ماه دیگری سفره‌های مسلمانان با برکت‌های گوناگونی زینت می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از Dünya Bülteni، مسلمان مقدونیه در ماه مبارک رمضان که از آن با عنوان ماه همدلی و همبستگی یاد می‌شود، بر سر سفره‌های افطار با یکدیگر دیدار می‌کنند.
برکت‌ ماه مبارک رمضان به بازارهای شهر نیز رونق داده است. علی‌رغم رکود اقتصادی موجود، مسلمانان در تلاش برای زینت‌بخشیدن به سفره‌های افطار خانه‌های خود هستند. سفره‌های افطار آنان پیش از هر ماه دیگری رنگین‌تر شده است.
همچنین در این ماه مبارک وضعیت مالی نیازمندان هم فراموش نشده است. سازمان‌های خیریه و برخی از خیرین مسلمان نیز در طول این ماه ضیافت‌های افطاری متعددی برگزار می‌کنند. سازمان‌های مردم‌نهاد نیز تا جایی که امکان دارد افراد مستحق و نیازمند را تحت حمایت خود می‌گیرند.
یکی از مکا‌ن‌های پر رونق این ‌کشور در ماه مبارک رمضان، رستوران‌های کوچکی است که در بازار تاریخی تر‌ک‌ها قرار دارد. این بازار تاریخی که در شهر «اسکوپیه»، پایتخت مقدونیه واقع شده است، در طول ایام ماه مبارک غذاهای سنتی لذیذی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

captcha