برگزاری جشنواره «عشق به قرآن» به مناسبت ماه رمضان در انگلیس
کد خبر: 3323810
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

برگزاری جشنواره «عشق به قرآن» به مناسبت ماه رمضان در انگلیس

گروه بین‌الملل: جشنواره «عشق به قرآن» به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی مرکز اسلامی انگلیس در شهر لندن در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روابط عمومی مرکز اسلامی انگلیس، در بخشی از این جشنواره، هفدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم انگلیس، 13 و 14 تیرماه، در این مرکز برگزار شد.

این مسابقات هر سال با هدف آشنایی بیشتر با قرآن کریم و ارزش‌های زیبای اسلامی و تحکیم وحدت و برادری میان جوامع اسلامی برگزار می‌شود.

افزایش ارتباط با قرآن برای همه و ترویج فرهنگ حفظ و تلاوت قرآن از دیگر اهداف این مسابقات است.

در بخش حفظ این مسابقات، شرکت‌کنندگان در هشت رشته حفظ کل قرآن، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 4 جزء، حفظ 3 جزء، حفظ 2 جزء، حفظ 1 جزء و حفظ سوره‌های یاسین و واقعه با یکدیگر رقابت کردند.

در بخش قرائت نیز در رشته ترتیل، برادران و خواهران در دو گروه سنی 10 تا 15 سال و 16 سال به بالا و در رشته قرائت تحقیق برادران و خواهران 15 سال به بالا با یکدیگر رقابت داشتند.

برگزیدگان این مسابقات در 25 رمضان معرفی و از آنان تقدیر خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های جشنواره عشق به قرآن، نمایشگاه قرآن کریم است که 24 تا 28 ماه رمضان در مرکز اسلامی انگلیس برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه، آثار هنری اسلامی و قرآنی هنرمندانی از کشورهای مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد.

هدف از برگزاری این جشنواره که امسال برای سومین سال پیاپی در انگلیس در حال برگزاری است، ترویج پیام صلح و مهربانی قرآن کریم در میان مسلمانان و غیرمسلمانان عنوان شده است.

captcha