اجبار برای تغییر دین مسلمانان در آفریقای مرکزی
کد خبر: 3337263
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

اجبار برای تغییر دین مسلمانان در آفریقای مرکزی

گروه بین‌الملل: مسلمانان آفریقای مرکزی که به دلیل حملات گروهک مسیحی تروریستی «آنتی بالاکا» به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند، در صورت بازگشت مجبور به تغییر دین خود هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از Dünya Bülteni،  سازمان عفو بین‌الملل، دیروز، نهم مردادماه، با انتشار گزارشی اعلام کرد: مسلمانانی که به سبب کشتار جمعی آنان در آفریقای مرکزی، مجبور به ترک کشور خود شده‌اند، با آرا‌م‌تر شدن وضعیت در حال بازگشت به آفریقای مرکزی هستند.
این در حالی است که عناصر گروهک مسیحی تروریستی «آنتی بالاکا» با بازگشت مسلمانان به این کشور مخالفت کرده و آنان را مجبور می‌کنند که دین خود را از اسلام به مسیحیت تغییر دهند.
«جوآن مارینر»، عضو سازمان عفو بین‌الملل در این خصوص اظهار داشت: مسلمانی که پیش از این مجبور به مهاجرت شده بودند، هم اکنون تحت فشار برای تغییر دین خود قرار دارند.
بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، مسلمانان آفریقای مرکزی، با مشکلات زیادی در این کشور دست و پنجه نرم می‌کنند. از ممنوعیت پوشش‌های اسلامی گرفته تا مخالف با طرح مرمت 400 مسجد تخریب‌شده در این کشور همه گویای این مشکلات هستند.
همچنین، در این گزارش آمده است که مسلمانان این کشور اجازه فعالیت‌های دینی را ندارند و به ویژه در اقامه نماز جمعه با سختی‌های فراوانی مواجه هستند.

captcha