محکومیت گسترده اظهارات نخست‌وزیر مجارستان علیه پناهجویان مسلمان
کد خبر: 3358040
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

محکومیت گسترده اظهارات نخست‌وزیر مجارستان علیه پناهجویان مسلمان

گروه بین‌الملل: رهبران مسیحی و مقامات اروپایی با صدور بیانیه‌هایی اظهارات نخست‌وزیر راستگرای مجارستان علیه پناهجویان مسلمان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «On Islam»، «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان روز پنج‌شنبه اعلام کرد که افزایش مهاجرت مسلمانان ریشه‌های مسیحیت در اروپا را تهدید می‌کند.

وی در سخنانی که به افزایش تعداد مهاجران بی‌پناه سوری اشاره داشت، ادعا کرد: فکر می‌کنم حق داریم که نخواهیم جمعیت زیادی از مسلمانان را در کشورمان داشته باشیم.

اوربان گفت: لطفاً نیایید ... آمدن خطرناک است. ما ضمانت نمی‌کنیم که شما را بپذیریم. ما مجارستانی‌ها بسیار نگران هستیم، اروپا بسیار نگران است.

سخنان اوربان یک روز پس از آن مطرح شد که عکسی از پیدا شدن جسد یک کودک سه ساله سوری در ساحل شهر «بدروم» ترکیه به سرعت در جهان منتشر شد و واکنش‌های زیادی برانگیخت.

آیلان کردی، پسربچه سه ساله سوری و برادر 5 ساله‌اش «گالیب» و مادرشان «ریحان» در یک تیم 12 نفره با قایقی در حال عزیمت به جزیره کاس یونان بودند که به دلیل مواج بودن دریا قایق آنها در دریا غرق می‌شود و به دلیل نداشتن جلیقه نجات همه مسافران جان می‌سپارند.

انبا انگلوس، اسقف اعظم کلیسای ارتدکس بریتانیا اظهارات نخست‌وزیر مجارستان مبنی بر تهدید مهاجران مسلمان برای ریشه‌های مسیحیت در اروپا را محکوم کرد.

وی گفت: به عنوان یک مسیحی هرگز سیاستی را که تنها از خودمان حفاظت کند، نمی‌پذیرم. تمایزها باید بر مبنای نیازهای انسان‌ها باشد نه دین آن‌ها.

انگلوس از دولت‌ها و نهادها خواست تا برای مهار این فاجعه انسانی با هم همکاری کنند.

دونالد تاسک، نخست‌وزیر پیشین لهستان و رئیس شورای اروپا نیز اظهارات اوربان را در مورد تهدید مهاجران مسلمان برای مسیحیت محکوم کرد.

captcha