ادعای مورخان انگلیسی درباره نسخه قرآن بیرمنگام ناشیانه و سیاسی است
کد خبر: 3364735
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
ابوالفضل بهرام‌پور:

ادعای مورخان انگلیسی درباره نسخه قرآن بیرمنگام ناشیانه و سیاسی است

گروه ادب: یک مترجم و مفسر قرآن کریم گفت: ادعای مورخان انگلیسی درباره انتساب نسخه قرآن بیرمنگام به پیش از اسلام ناشیانه و سیاسی است.

ابوالفضل بهرام‌پور، مترجم و مفسر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره صحت قرآن بیرمنگام گفت: استعمار و دشمنان قرآن و اسلام هر روز می‌خواهند یک مشغله‌ای برای علما و مردم مسلمان ایجاد کنند و زمانی هم شیطان‌پرستی را رواج دادند؛ به این افراد می‌گویم، ای انسان کم‌عقل اگر می‌خواهی کسی را پرستش کنی، فرشته وحی، جبرئیل را بپرست، چرا شیطان را می‌پرستی؟ و متأسفانه عده‌ای از خودمانی‌ها هم در منبرها به این افراد پاسخ می‌دهند که معتقدم نباید به آنها پاسخ داد؛ چرا که با این کار به آنها حق می‌دهیم.

وی با بیان اینکه با استعمار باید به روش فنی رفتار کرد، افزود: اینکه اکنون مورخان انگلیسی ادعا کرده‌اند قرآن وحی نیست، بدتر از این را در زمان پیامبر(ص) می‌گفتند و ادعایشان این بود که پیامبر(ص) از علمای یهود یاد گرفته و آنها را عرضه می‌کند و در صدر اسلام یهودیان طی صبح ایمان می‌آوردند و عصر آن را انکار می‌کردند و اکنون نیز این گونه است که با این ادعاها راستی‌آزمایی می‌کنند.

بهرام‌پور ادامه داد: وقتی آنها ادعا می‌کنند که قرآن کشف شده در بیرمنگام قدیمی‌ترین قرآن بوده و به پیش از اسلام برمی‌گردد، شبیه همان ادعای یهودیان است؛ از این رو مخالفان وحی، قرآن را درک نمی‌کنند و یا اینکه سیاسی برخورد می‌کنند.

این مترجم قرآن با بیان اینکه این ادعاها مدل جدیدی از انکار وحی است، بیان کرد: این اقدام و ادعاها ناشیانه است؛ چرا که قرآن کریم از طریق جبرئیل بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است.

وی تصریح کرد: این ادعاها درباره تورات نیز وجود داشته است. همان طور که می‌دانید، حضرت ابراهیم(ع) قدیمی‌ترین پیغمبر است. 2 هزار سال پس از وی حضرت موسی(ع) آمده و پس از وی تورات نازل شده است؛ در حالی که یهودیان در زمان پیامبر اکرم(ص) می‌گفتند که حضرت ابراهیم یهودی بود و قرآن هم به آنها این گونه پاسخ می‌دهد که تورات قبل از موسی و قبل از ابراهیم باید وجود می‌داشت تا موسی از ابراهیم پیروی کند و یهودی باشد.

captcha