تصمیم وزارت حج عربستان برای افزایش سه برابری سهمیه عمره
کد خبر: 3384816
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

تصمیم وزارت حج عربستان برای افزایش سه برابری سهمیه عمره

گروه بین‌الملل: در حالی که مدیریت ضعیف و بی‌کفایتی آل‌سعود در موسم حج امسال به‌خصوص در حادثه منا همچنان مورد انتقاد بسیاری از شخصیت‌های اسلامی است، وزارت حج عربستان از افزایش سه برابری ویزاهای عمره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «huffpostarabi»، بندر الحجار، وزیر حج عربستان سعودی تصریح کرد: در موسم عمره آینده ماهیانه حدود یک ملیون و 250 هزار نفر عمره‌گزار، مناسک عمره را به جا خواهند آورد.
وی افزود: برنامه‌ریزی و آیین‌نامه‌های جدیدی برای موسم عمره در سال 1437 هجری قمری تدوین شده که به‌زودی به مرحله اجرا درخواهد آمد.
شمار عمره‌گزاران تا سال گذشته، حدود 400 هزار نفر در ماه بود.
گفتنی است، دولت عربستان در پی کسر بودجه شدید، به روش‌هایی بی‌سابقه از جمله فروش اوراق قرضه روی آورده و تصمیم به افزایش 200 درصدی عمره‌گزاران در سال آینده، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند رونق زیادی را برای بازار این کشور به ارمغان آورد.
این در حالی است که عملیات گسترده توسعه حرم مکه مکرمه همچنان ادامه دارد و پس از حادثه سقوط جرثقیل در موسم حج امسال، تردیدهای جدی درباره بی‌خطر بودنِ عملیات ساختمانی در محدوده حرم در هنگام حضور زائران وجود دارد.
مساحت بخش در حال ساخت که عملیات ساختمانی آن حدود چهار سال پیش با بودجه چندین میلیارد دلار آغاز شده، 400 هزار متر مربع است و با بهره‌برداری از آن، حرم گنجایش بیش از دو میلیون و دویست هزار زائر را به طور همزمان خواهد داشت.
یادآور می‌شود، در مناسک حج امسال دو میلیون نفر شرکت کردند که این تعداد، سی درصد (یک میلیون نفر) کمتر از تعداد معمول حجاج بود؛ اما با این حال بر اثر عدم مدیریت و بی‌کفایتی مسئولان برگزاری مناسک، شمار زیادی از حجاج در حادثه دلخراش منا جان باختند.

captcha