برپایی پارلمان ادیان جهان در آمریکا
کد خبر: 3386296
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

برپایی پارلمان ادیان جهان در آمریکا

گروه بین‌الملل: هزاران نفر از پیروان ادیان مختلف از سراسر جهان برای شرکت در افتتاحیه برنامه پارلمان ادیان جهان روز پنج‌شنبه، ۲۳ مهر، در مرکز همایش‌های «سالت پَلِس» در ایالت «یوتا» آمریکا گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «On Islam»، بیش از ده‌ هزار نفر از پیروان ادیان مختلف از 80 کشور جهان در شهر «سالت لیک» یوتا جمع شده‌اند تا در ششمین پارلمان ادیان که بزرگترین گردهمایی بین دینی جهان است، شرکت کنند.

این گردهمایی به مدت 5 روز میزبان برنامه‌های مختلف در مورد مسائل مختلف پیش‌روی جهان امروز است.

عبدالمالک مجاهد، رئیس هیئت امنای پارلمان ادیان جهان و نخستین مسلمانی که عهده‌دار این سمت شده، در مراسم افتتاحیه ششمین گردهمایی پارلمان سخنرانی کرد.

مجاهد گفت: مردم در دهکده جهانی در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند. پس بیایید قلب‌ها و ذهن‌های خود را نیز به یکدیگر نزدیکتر کنیم.

وی همچنین به تظاهرات ضداسلامی در آمریکا اشاره کرد و گفت: عده‌ای از حامیان نفرت‌انگیزی هفته گذشته در 20 شهر آمریکا تظاهرات برگزار کردند، اما نتیجه این شد که پیروان ادیان و طرفداران عشق و دوستی ادیان با تعدادی بسیار بیشتر گردهم آمدند و حمایت خود را از مسلمانان اعلام کردند.

مجاهد همچنین با اشاره به اینکه در نخستین دور این پارلمان که در سال 1893 برگزار شد، بانوان اندکی سخنرانی کردند، ابراز خوشحالی کرد که در این دور اکثر سخنرانان بانوان هستند.

در این مراسم «گری هربرت»، فرماندار ایالت یوتا نیز سخنرانی کرد و گفت: این گردهمایی الگویی است برای اینکه جهانیان می‌توانند در صلح و آرامش در کنار هم باشند. من تلاش پیروان ادیان را برای تبدیل کردن جهان به مکانی بهتر تحسین می‌کنم.

وی تأکید کرد که ما انسان‌ها بسیار بیشتر از آنکه اختلاف داشته باشیم، با هم اشتراک داریم.

پارلمان ادیان جهان در سال 1893 شکل گرفت. گردهمایی پارلمان ادیان در سال‌های قبل در شهرهای «شیکاگو»ی آمریکا، «کیپ‌تاون» آفریقای جنوبی، «بارسلونا»ی اسپانیا و «ملبورن» استرالیا برگزار شده است.

در این گردهمایی علاوه بر سخنرانی‌های رهبران و رؤسای ادیان مختلف، برنامه‌های مختلفی از جمله جلسات گفت‌وگوی پیروان ادیان و کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

12 سالن مختلف برای ادیان بزرگ جهان نیز در نظر گرفته شده که هر کدام به معرفی ابعاد مختلف دین خود می‌پردازند و شرکت‌کنندگان می‌توانند با حضور در هر یک از سالن‌ها با عقاید، اعمال عبادی و پیروان آن دین آشنا شوند.
 

captcha