دعوت از شهروندان بحرینی برای مشارکت در تظاهرات «روز خشم کربلایی»
کد خبر: 3391052
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

دعوت از شهروندان بحرینی برای مشارکت در تظاهرات «روز خشم کربلایی»

گروه بین‌الملل: ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین از عموم مردم این کشور خواست تا در تظاهرات «روز خشم کربلایی» شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «منامه پست»، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین با محکوم‌کردن تداوم تجاوز و بی‌احترامی مکرر مزدوران آل‌خلیفه نسبت به نماد‌های عاشورا، پاره‌کردن پرچم‌های حسینی و برداشتن پلاکاردهای عاشورایی، از عموم مردم بحرین خواست تا در تظاهرات «روز خشم کربلایی» که در روز عاشورای حسینی برگزار می‌شود، شرکت کنند.
براساس بیانیه‌ این ائتلاف که دیروز، 28 مهرماه، صادر شد، از عموم مردم بحرین خواست تا برای مشارکت در تظاهرات «روزخشم کربلایی» آماده شوند.
این ائتلاف اعلام کرد: این تظاهرات با هدف تمسک به راه و روش امام حسین (ع)، مقاومت در برابر نظام‌های دیکتاتوری فاسد و اندیشه تکفیری داعش برگزار می‌شود.
واکنش علمای بحرین به تعدی دژخیمان آل‌خلیفه به نمادهای حسینی
خبر دیگری حاکی است، علمای بحرین با محکومیت تعدی به مراسم‌های محرم‌الحرام در عربستان و بحرین تأکید کردند که محبان امام حسین (ع) هیچگاه از امام خود دست نخواهند کشید.
علمای شیعه بحرین در بیانیه‌ای، حادثه حمله تروریستی به عزادارن سیهات عربستان سعودی و تیراندازی به حسینیه شیعیان در منطقه همله و دمستان را به شدت محکوم کردند.
در این بیانیه آمده است: همه ساله، روحیه حسینی با تجسم معانی جان‌فشانی در راه اسلام، زنده ساختن نفوس، بیداری وجدان، روشنایی بخشیدن عقل به مبانی حق، عدالت و ارزش‌های نیک و راه حسینی در ابعاد گسترده خود، با حرارت، سرزندگی و بدون ذره‌ای توقف و ضعفی، ادامه پیدا می‌کند.
این بیانیه تصریح کرد: دسته‌های عزا با خیل عظیمی از مشتاقان و محبان اهل بیت (ع)، با چشمانی اشک‌بار و نشأت گرفته از عمق حسرت و اندوه بر مصیبت اباعبدالله الحسین (ع) و با عروج ملکوتی ارواح مطهر عاشقان خاندان عصمت و طهارت در راه احیای شعائر حسینی استمرار یافته است تا به همگان اعلام کند که کاروان خونبار شهادت متوقف نشده و پیروزی مظلوم بر ظالم همیشگی است.
علمای بحرین اظهار داشت: یزیدیان زمان با اندیشه‌های خام خود گمان بردند که با انجام عملیات‌های تروریستی، جنایتکارانه و کشتار عزاداران، محبان حسینی را ترسانده و آنان را وادار به عقب نشستن از احیای شعائر حسینی می‌کنند، اما هیهات که محب حسین (ع) چنین کند. همانگونه که پیامبر اکرم (ص) فرمود «شهادت حسین بن علی حرارتی را در قلوب مومنان ایجاد کرد که این شراره محبت هیچگاه خاموش نخواهد شد».
علمای بحرین با اشاره به حادثه حمله به عزاداران حسینیه حیدری در سیهات عربستان و شهادت ده‌ها تن از عزاداران افزودند: این جنایت وحشیانه در راستای همان کج اندیشی بوده و نشان از شدت پستی و رذالت گروه‌های تکفیری و فقدان ارزش‌های اسلامی و انسانی در میان آنان دارد. حمله به عزاداران حسینی، نه تنها آنان را از انجام شعائر حسینی باز نمی‌دارد بلکه حسینیان را در این مسیر ثابت قدم‌تر می‌کند.
علمای بحرین با تسلیت به خانواده شهدا و درخواست شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان این حادثه و تاکید بر ضرورت رویارویی با تروریسم تکفیری و خشکاندن ریشه این غده سرطانی، خواستار اشد مجازات برای عاملان حوادث تروریستی مراسم محرم‌الحرام عربستان و بحرین شدند.
رژیم بحرین در ماه محرم به سرکوب مردم ادامه می‌دهد
مأموران آل‌خلیفه در ادامه سیاست ضد مذهبی خود برگزاری مراسم عزاداری محرم را در بحرین به خشونت می کشتانند.
سایت خبری الوفاق بحرین گزارش داد: نیروهای رژیم آل خلیفه در بحرین با استفاده از گاز اشک‌آور سمی به عزاداران حسینی حمله کرده‌اند.
پس از اعتراض مردم به اقدامات ماموران رژیم بحرین در جمع‌کردن تکیه‌های عزاداری و پلاکاردهای مراسم ماه محرم، نیروهای آل‌خلیفه دیروز با عزاداران درگیر شدند.
بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی آل خلیفه دور جدید اقدامات ضد شیعی خود قبل از آغاز ماه محرم شروع کرده و دست‌کم به هفت منطقه و روستا در بحرین حمله کرده‌اند.
این در حالی است که یوسف ربیع، رئیس شورای حقوق بشر بحرین با محکوم کردن این اقدامات اعلام کرد: چنین اعمالی حاکی از گسست شدید میان مردم و نظام حاکم و نشان دهنده مخالفت سرسختانه رژیم آل خلیفه با هرگونه گفت‌وگو و تسامح است.
۱۱ مورد شکایت علیه اقدامات رژیم
این شورا همچنین اعلام کرد ۱۱ مورد شکایت علیه اقدامات رژیم آل خلیفه در ماه محرم به هاینر بیل والدت، گزارشگر سازمان ملل متحد تقدیم کرده است.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از نهادهای حقوق بشری بین‌المللی رژیم بحرین را به نقض حقوق بشر و نادیده گرفتن آزادی عقیده متهم کرده‌‍‌اند.
هزاران نفر از مردم بحرین از اواسط فوریه ۲۰۱۱ با برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز، خواستار برکناری رژیم آل خلیفه از قدرت شده‌اند.
این اعتراضات مسالمت‌آمیز به شدت از سوی رژیم منامه سرکوب شده و علاوه بر کشته و زخمی شدن صدها تن، بسیاری از شهروندان این کشور در زندان‏‌ها تحت شکنجه و بازجویی قرار دارند.

 

captcha