جامعه قرآنی اقدام اوقاف مصر را محکوم کنند/ لزوم راه‌اندازی کمپین حمایتی
کد خبر: 3460474
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
لطفی‌نیا بیان کرد:

جامعه قرآنی اقدام اوقاف مصر را محکوم کنند/ لزوم راه‌اندازی کمپین حمایتی

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه اگر محکومیت دو قاری مصر به دلیل سفر به ایران قطعی شده باشد، جامعه قرآنی ایران باید حمایت محکمی از این قاریان داشته باشد.

محمود لطفی‌نیا، قاری بین‌المللی کشورمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد منع دو نفر از قاریان مصری در این کشور از فعالیت‌های قرآنی به جهت سفر به ایران، گفت: اگر ریشه این نوع رفتارها را بخواهیم پیدا کنیم به بعد از پیروزی نهضت بیداری اسلامی در کشورهای عربی که کشور مصر نیز یکی از آنها بود برمی‌گردد.
وی افزود: زمانی که دولت «مرسی» در کشور مصر بر سر کار آمد و به جهت بی‌تدبیری‌هایی که صورت گرفت همه چیز پیوست سعودی‌ها شد و آنها به همراه آمریکا نیز همان بلایی را بر سر دولت مرسی آوردند که بر سر دولت مصدق آورده بودند. در ادامه نیز حکومت نظامی‌ها بر سر کار آمد.
این داور مسابقات بین‌المللی قرآن تصریح کرد: در واقع این برنامه از پیش طراحی شده بود تا یک حکومت نظامی بر سر کار بیاید،  الان دولت نظامی حاکم یک دولت وابسته به محافل غرب است و انتظاری جز این نیست که این نوع برخوردها با اهل قرآن و قاریان قرآن و جامعه قرآنی داشته باشند.
لطفی‌نیا با تأکید بر اینکه جامعه قاریان مصر چند صد سال است که فعالیت ریشه دار قرآنی دارند، گفت: این فعالیت‌های ریشه‌دار تنها محدود به کشور مصر هم نبوده است و آوازه فعالیت آنها تمام دنیا را فراگرفته است.
این قاری بین‌المللی کشورمان در ادامه این نوع اقدامات را اجحاف در حق قرآن عنوان کرد و افزود: مطمئناً افرادی که با قرآن و اهل قرآن اینگونه  رفتار کنند به زودی عقاب خود را خواهند دید. البته این تحرکات مطمئناً به سود قرآن است و دشمنان قرآن کریم با این اقدامات تنها ضربه خواهند خورد و هیچ سودی عاید آنها نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ایکنا ضمن قدردانی از اطلاع‌رسانی و پیگیری چنین اقداماتی از سوی رسانه‌ها، گفت: همه رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های قرآنی باید در این زمینه و اطلاع‌رسانی تبعات این اقدامات حرکتی جهادی کنند.
لطفی‌نیا در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد واکنش قاریان ایرانی نسبت به این اقدام، گفت: اگر این قضیه قطعی شده باشد و شایعه‌ای در آن نباشد، حتماً باید از سوی جامعه قرآنی ایران محکوم شود و به صورت سراسری از سوی قاریان، حافظان و فعالان عرصه قرآن این امر در فضای مجازی و حتی در رسانه‌های عمومی پیگیری شود.
این داور مسابقات بین‌المللی قرآن همچنین با تأکید بر راه‌اندازی کمپین محکومیت این اقدام اوقاف کشور مصر، بیان کرد: اگر ما ساکت بنشینیم خود قرآن کریم فرموده است که «لاَّ یُحِبُّ اللّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوَءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَن ظُلِمَ وَکَانَ اللّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا» یعنی خداوند بانگ برداشتن به بدزبانی را دوست ندارد مگر آنجا که ظلمی رفته باشد و چه ظلمی بالاتر از ظلم در حق اهل قرآن و خود قرآن کریم وجود دارد.
وی در پایان اذعان کرد: بنابراین باید به صورت یک حرکت جهادی همه اهل قرآن این حرکت را محکوم کنند؛ چرا که در این حرکت حتماً دست شیاطینی همچون آمریکا و رژیم صهیونیسی در آن دیده می‌شود.
captcha