اعلام برنامه‌های دهه فجر در غنا و پيشاور
کد خبر: 3471612
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

اعلام برنامه‌های دهه فجر در غنا و پيشاور

گروه بین‌الملل: برنامه‌های فرهنگی و هنری رایزنی فرهنگی ایران در غنا و خانه فرهنگ ایران در پیشاور به مناسبت دهه فجر اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، هم‌زمان با فرارسيدن سي‌وهفتمين سالروز پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، رايزني فرهنگي كشورمان در غنا برنامه‌هاي فرهنگي و هنري ويژه شخصيت‌هاي فرهنگي و دوستداران و علاقه‌مندان به انقلاب و امام خميني(ره) در این کشور را اعلام کرد.

به همین مناسبت نمایشگاه فرهنگی و هنری، دیروز، 10 بهمن‌ماه، در گالری هنر اکرا افتتاح شد و به مدت پنج روز ادامه دارد.
 
آیین افتتاحیه این نمایشگاه در نخستین روز توسط وزیر گردشگری، فرهنگ و هنر غنا و با حضور سفیر ايران، رایزن فرهنگی كشورمان، مدیران دیگر نهادهای ایران و مراکز و شخصیت‌های فرهنگی و هنری این کشور در این مرکز هنری انجام شد.
 
نهادهای فعال جمهوري اسلامي ایران در غنا شامل دانشگاه اسلامی، حوزه علمیه، کلینیک هلال احمر و جهاد سازندگی ضمن ارائه نمونه محصولات و فعالیت‌های خود، در این نمایشگاه شرکت دارند.

همچنين در حاشيه برپايي اين نمايشگاه، فیلم دستاوردهای انقلاب شكوهمند اسلامی به نمايش گذاشته مي‌شود.

رایزنی فرهنگی ايران با ارائه آثاری از صنایع دستی، کتاب، عکس و پوستر در این نمایشگاه به معرفي پیشرفت‌های انقلاب اسلامی مي‌پردازد. اين آثار، محصولات هنری مشترک دو کشور پیش‌بینی شده است.

همایش بزرگداشت ايام‌الله دهه فجر از ديگر برنامه‌هاي اين نمايندگي فرهنگي است كه 17 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات معلم اکرا با ارائه چندین سخنرانی از سوی شخصیت‌های غنایی و میهمانان از میان علمای دین و اساتید دانشگاهی برگزار می‌شود.

برنامه رادیویی معرفی انقلاب اسلامی

در ادامه برنامه‌هاي رايزني فرهنگي ايران در غنا مي‌توان به اجرای برنامه رادیویی به منظور معرفی انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن و همچنين، چاپ مقالات فرهنگي در مطبوعات غنا و برگزاري مراسم روز ملی از سوي سفارت ايران در آکرا و در محل رزیدانس همزمان با 22 بهمن‌ماه اشاره كرد.

گزارش دیگری نیز حاکی است، علي يوسفي، مسئول خانه فرهنگ ايران در پيشاور پاكستان در نشستي خبري در باشگاه خبرنگاران پیشاور، برنامه‌هاي جشن انقلاب اسلامي را اعلام كرد.
 
علی یوسفی با استقبال بخار شاه، رئیس اين باشگاه، در اتاق کنفرانس مطبوعاتی، با اصحاب رسانه‌هاي پاكستاني ديدار و گفت‌وگو كرد.
 
در ابتداي اين نشست مطبوعاتي، بخار شاه، از مسئول خانه فرهنگ كشورمان به خاطر برگزاری کلاس‌های ویژه زبان فارسی برای خبرنگاران، قدرداني كرد و در ادامه، اين نشست مطبوعاتی به طور رسمي آغاز شد.

جشن انقلاب در پیشاور

 
مسئول خانه فرهنگ ايران در جمع خبرنگاران، ابتدا به بخار شاه که چند روز پيش برای دومین‌بار به ریاست باشگاه خبرنگاران برگزیده شد، تبریک گفت. سپس خبرنگاران در خصوص برنامه‌های فرهنگی خانه فرهنگ ايران سؤالاتی پرسيدند كه يوسفي در اين باره گفت: امسال 37 اُمین سالگرد انقلاب اسلامی است. مانند سال‌های گذشته جشن انقلاب اسلامی در خانه فرهنگ ايران در پيشاور و دیگر شهرهاي پاكستان برگزار می‌شود.

وي افزود: 12 بهمن‌ماه، یعنی سالروز ورود امام خمینی(ره) بعد از 15 سال تبعید به كشور تا 22 بهمن كه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، دهه فجر نامیده شده است. به همين مناسبت از 12 بهمن نمایشگاه عکس، کتاب و ... در خانه فرهنگ ایران در پيشاور برگزار می‌شود و افتتاح اين نمايشگاه‌ها توسط شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی پيشاور انجام خواهند شد.
 
مسئول خانه فرهنگ كشورمان همچنين درباره شرکت خبرنگاران در دوره‌های آموزشی زبان فارسی و علاقه خبرنگاران به این کلاس‌ها گفت: در پایان این دوره‌ها، طی مراسمی با حضور سرکنسول ايران در پیشاور گواهینامه‌ای ویژه و جوایزی به شرکت‌کنندگان و شاگردان ممتاز اهدا می‌شود.
 
علی یوسفی افزود: دوره آموزش زبان فارسی در مرحله دوم برای خبرنگاران نيز به زودي برگزار خواهد شد.
 
وي تأكيد كرد: فعالیت‌های فرهنگی خانه فرهنگ ايران در پيشاور همه‌ روزه ادامه دارد و شامل رونمایی از کتاب، برگزاري نمایشگاه‌هاي نقاشی و خطاطی، کلاس‌های آموزش زبان فارسی و نقاشی و خطاطی فارسی و اردو و پشتو و خوشنویسی است.

یوسفی در پایان یادآور شد: همچنین برگزاري کلاس‌های زبان فارسی در دانشگاه و مؤسسه مدیریت بازرگانی حیات‌آباد، نشست‌های علمی و ادبی با آکادمی پشتو دانشگاه پیشاور و ترجمه ادبیات معاصر ایران با بخش فارسی و اردو دانشگاه پیشاور و سمینار مشترکات فردوسی شاعر ملی و حماسی ایران و خوشحال خان ختک با بخش آکادمی پشتو دانشگاه پيشاور در هفته آخر اسفند، از ديگر برنامه‌هاي فرهنگي پيش‌ روي خانه فرهنگ ايران در پيشاور است.
captcha