حضور در جشن انقلاب اسلامي مايه افتخار ماست
کد خبر: 3472157
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
وزير اطلاع‌رساني پاكستان:

حضور در جشن انقلاب اسلامي مايه افتخار ماست

گروه بین‌الملل: پرويز رشيد، در ديدار با رايزن فرهنگي كشورمان در اسلام‌آباد گفت: براي من مايه افتخار است كه در مراسم سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران حضور داشته باشم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، شهاب‌الدين دارايي، رايزن فرهنگي ايران در اسلام‌آباد، با پرويز رشيد، وزير اطلاع‌رساني و ميراث ملي پاكستان در اين وزارتخانه ديدار و گفت‌وگو كرد.
 
پرويز رشيد طي سخناني، ضمن خير مقدم به رايزن فرهنگي كشورمان گفت: زمانيكه حضور تأثيرگذار جمهوري اسلامي ايران را در صحنه‌هاي بين‌المللي مشاهده مي‌كنيم، بسيار خرسند می‌شویم؛ زيرا شادي و خوشحالي ملت ايران، شادي و خوشحالي ملت پاكستان است.
 
وزير اطلاع‌رساني و ميراث ملي پاكستان ادامه داد: براي من مايه افتخار است كه در مراسم سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران حضور داشته باشم.
 
وي در ادامه سخنان خود، ضمن اشاره به سوابق تاريخي دو كشور گفت: هر وقت مشكلي در پاكستان وجود داشت، ملت و دولت ايران به کمک ما شتافتند و ما هيچ وقت فراموش نمی‌کنیم.
 
پرويز رشيد افزود: ما موفقيت ملت ايران را در صحنه‌هاي بين‌المللي تبريك مي‌گوييم؛ ايران با فهم و تدبیر درست رهبري خود توانست با مذاکرات و اتخاذ شیوه دیپلماسی موفق، حقوق خود را استیفاء کند.
 
وي يادآور شد: همواره ما از حضور و سفر هیئت‌های عالی رتبه فرهنگی ایران به پاکستان استقبال می‌کنیم و قدردان ميهمان نوازي‌های دولت و ملت ايران هستيم. بسیار خوشحال مي‌شويم تا در آينده‌اي نزديك طي فرصت مناسبي بتوانیم با برادران ايراني ديدار داشته باشیم.
 
روابط تاريخي دو ملت از سابقه درخشاني برخوردار است
 
دارايي، رايزن فرهنگي كشورمان در سخنان آغازين خود، از همكاري زیر مجموعه‌هاي اين وزارتخانه براي برپايي نمايشگاه فرهنگي ـ هنري به مناسبت سی‌وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در محل موزه هنرهاي ملی پاكستان (لوك ورثه) قدرداني كرد.
 
وي افزود: ملت ايران، حمايت و پشتیبانی معنوی دولت و ملت پاكستان را فراموش نمي‌كند، روابط تاريخي دو ملت به ويژه هماهنگی مواضع در صحنه‌هاي بين‌المللي به عنوان دو كشور دوست و برادر هميشه از سابقه درخشاني برخوردار است.
 
دارايي ضمن دعوت از پرويز رشيد براي حضور در مراسم افتتاحيه نمايشگاه فرهنگي و هنري ايران در لوك ورثه، گفت: اين مراسم با حضور جمعی از هنرمندان برجسته از ایران به مناسبت بزرگداشت سي‌وهفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود كه خوشحال مي‌شويم شما به عنوان ميهمان ويژه در اين مراسم حضور يابيد؛ حضور شما در اين مراسم، حاوی پيام مودّت و دوستي ناگسستنی دو كشور خواهد بود.
 
وي در سخنان پاياني خود، اذعان كرد: در سفر نواز شريف، نخست‌وزیر پاکستان در دو سال گذشته به ايران، سند مبادلات فرهنگي، هنری، علمی و آموزشی بين دو كشور به امضا رسید؛ از اين رو، آماده‌ايم تا با همکاری وزارتخانه اطلاع‌رساني و ميراث ملي پاكستان مفاد توافقات این سند را اجرايي كنيم كه اميد است در سال 2016 ميلادي شاهد برگزاري «هفته فرهنگي پاكستان» در ايران باشيم.
 
در بخشي ديگر از اين ديدار، دعوت‌نامه مراسم افتتاحیه نمايشگاه فرهنگي ـ هنري ايران در لوك ورثه به پرويز رشيد تقديم شد و وزير اطلاع‌رساني و ميراث ملي پاكستان ضمن استقبال از حضور خود در اين مراسم، گفت: براي من مايه افتخار است كه در اين مراسم حضور يابم.
 
بنابر اعلام اين خبر، اين ديدار همراه با اهداي هدايايي به رسم يادبود از سوي طرفين به يكديگر پايان يافت.
captcha