هم‌سانی رأی زنان و مردان در انتخابات یکی‌ از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: 3472442
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

هم‌سانی رأی زنان و مردان در انتخابات یکی‌ از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران است

گروه سیاسی: آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که حضور زنان در مسائل سیاسی مانند انتخابات بسیار تعیین‌کننده است، گفت: هم‌سانی رأی زنان و مردان در انتخابات یکی‌از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‎الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد امروز، 13 بهمن‌ماه در دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور، گفت: حوزه زنان حوزه بسیار حساسی است که اگر در آن دقت نبوده و با معیار و ملاک مشخص حرف زده نشود دچار مشکلاتی شده و اثر مثبت نخواهد داشت و خود آن نیز جامعه را دچار چالش و مانع جدید می‌کند.
وی با بیان این‌که زنان یک ظرفیت بسیار بزرگ در امر تعلیم و تربیت، خانواده و سعادت جامعه هستند، عنوان کرد: تجربه نشان داده که برای اجرای سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری و همچنین، تعلیم و تربیت صحیح باید به خانواده توجه کنیم که زن محور اصلی خانواده است.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که ایشان به اصحاب خود فرمودند: فرزندان‌تان را در حالی‌که در شکم مادران هستند با غذای حلال، محبت، مهربانی و عطوفت تربیت کنید.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که حضور زنان در مسائل سیاسی مانند انتخابات بسیار تعیین کننده است، تصریح کرد: هم‌سانی رأی زنان و مردان در انتخابات یکی‌از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به لزوم حضور زنان در عرصه علم و دانش، عنوان کرد: در علم پزشکی حضور بانوان مهم بوده و طرح انطباق یک ضرورت و به نفع جامعه بوده و لازمه آن این است که تا اندازه‌ای از بانوان تربیت شوند تا قابلیت اجرای طرح انطباق را داشته باشیم.
میرعمادی بیان کرد: در مسائل اقتصادی نیز زمانی‌که پیامبر اکرم(ص) ملک «فدک» را به حضرت زهرا(س) اختصاص می‌دهند نشانه مهم بودن این موضوع است.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با اشاره به قابل مقایسه نبودن وضعیت زنان بعد از پیروزی انقلاب نسبت به زمان طاغوت، خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار ارزشمندی در رابطه با زنان رخ داده اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی با بیان این‌که در استان برنامه‌های خوبی در حوزه بانوان انجام شده است، عنوان کرد: راه‌اندازی بنیاد حجاب و عفاف با اقدامات بسیار خوبی که داشته یکی‌از برنامه‌های خوب در حوزه بانوان در استان است.
میرعمادی با اشاره به برگزاری جلسات مشاوره برای بانوان در استان، اظهار کرد: این جلسات بسیار مؤثر بوده و با ما هم در ارتباط هستند و در برخی مواقع به آن‌ها موارد لازم را متذکر می‌شویم.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با اشاره به راه‌اندازی دو مدرسه علمیه خواهران طی سال‌های اخیر در لرستان، افزود: مدرسه علمیه معصومیه با ۱۷۵ طلبه خواهر نیز  در حال حاضر در شهرستان خرم‌آباد فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: همچنین مدرسه علمیه خواهران زینبیه مدرسه تخصصی تفسیر علوم قرآن است و فارغ‌التحصیلان سطح دو خواهران به آن‌جا منتقل می‌شوند که اولین مدرسه سطح 3 حوزه در استان است.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که جلسات تفسیر قرآن هفتگی برخی اوقات در جمع بانوان برگزار می‌شود، اظهار کرد: می‌توان گفت همین توجه و دخالت دادن زنان در سرنوشت سیاسی و دینی خود سبب شده در استان لرستان آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار کمتر باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اعزام مبلغان بانو در مناسبت‌های مختلف به نقاط مختلف استان، عنوان کرد: با آموزش و پرورش هماهنگ شده که مبلغان خواهر در مدارس دخترانه حاضر شده و به سخنرانی و گفتمان‌سازی بپردازند.
وی با بیان این‌که در شورای فرهنگ عمومی استان چندین جلسه به آسیب‌ها و مسائل بانوان پرداخته شده است، عنوان کرد: طرح تعالی خانواده را تهیه کردیم و توسط ستاد نماز جمعه خرم‌آباد و بنیاد حجاب و عفاف در حال اجرا است.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به برگزاری کلاس‌های متعدد در حوزه باروری و جلوگیری از کاهش جمعیت، افزود: قرارگاه فرهنگی حضرت صاحب‌الامر(عج) در لرستان نیز کلاس‌ها و برنامه‌های متعددی در رابطه با افزایش جمعیت داشته‌اند.
نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با اشاره به سخنرانی‌های مختلف خود در رابطه با افزایش جمعیت در جمع دانشگاهیان، عنوان کرد: با هماهنگی و رابطه خوب بین نهادهای استان در تلاشیم که مذموم بودن طلاق در استان را حفظ کنیم  و تمام تلاش خود را در راستای حفظ و تقویت این فرهنگ حاکم در استان که طلاق را امر منفوری می دانستند، انجام می‌دهیم.
captcha