بين‌المللي بودن مشهد در فرصت مشهد 2017 نهادينه شود
کد خبر: 3475614
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور:

بين‌المللي بودن مشهد در فرصت مشهد 2017 نهادينه شود

گروه اجتماعی: معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور، گفت: ظرفیت‌های فعلی شهر مشهد در حد یک شهر بین‌المللی است که باید با استفاده از فرصت 2017 آن را نهادینه کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمود صادقی، معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور، صبح امروز، 25 بهمن‌ماه در نشست «بررسی چگونگی استفاده از فرصت مشهد 2017» که در مجتمع فرهنگی دیجیتالی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، با نام بردن ظرفیت‌های شهر مشهد، ابراز کرد: ظرفیت‌های فعلی شهر مشهد در حد یک شهر بین‌المللی است که باید با استفاده از فرصت 2017 آن را نهادینه کنیم.
صادقی وجود بارگاه منور امام رضا(ع) را اولین ظرفیت انکارنشدنی شهر مشهد عنوان کرد و گفت: شهر مشهد یک کلان‌شهر با سه میلیون نفر جمعیت، حضور 25 میلیون زائر سالانه که بیش از دو میلیون آن‌ها خارجی هستند، وجود 48 درصد از مراکز اقامتی کل کشور در این شهر، وجود مراکز و جاذبه‌های گردشگری بسیار خوب و امکاناتی مانند فرودگاه بین‌المللی با ظرفیت جابه‌جایی هشت میلیون زائر و رتبه دوم کشور بعد از تهران و ظرفیت‌های غيرقابل انکار صنعتی و کشاورزی است.
وی با اشاره به مرزهای مشترک استان خراسان رضوی با کشورهای همسایه ادامه داد: مشهد در واقع دروازه آسیای میانه و آسیای مرکزی است به گونه‌اي كه در حال حاضر 10 کنسولگری و دفتر بین‌المللی در شهر مشهد فعال هستند و صدور روادید 45 روزه به گردشگران هم اکنون در فرودگاه مشهد در تمام ساعات شبانه روز انجام می‌شود.
معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور، مشهد 2017 را حرکتی برای تعریف استانداردهایی به منظور ارتقاي این ظرفیت‌ها دانست و افزود: در این مسیر نقش رسانه‌ها بسیار مهم است و با توجه به مدت کوتاه باقی مانده رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های بین‌المللی باید برای معرفی و تبلیغ این رویداد تمام تلاش خود را انجام دهند.
وی اعلام برگزاری اجلاس وزرای فرهنگ و ارتباطات کشورهای اسلامی در مشهد را یک اشتباه خواند و گفت: از ابتدا هم قرار نبود این اجلاس در مشهد برگزار شود و این یک اشتباه رسانهای بود، اما در شرايط كنوني بهتر است با تأکید مداوم بر این موضوع، باعث منفی‌شدن فضا نسبت به اصل پروژه مشهد 2017 و پایتخت فرهنگی اسلامی نشویم.
صادقی در رابطه با فرصتها و رویدادهای مشهد 2017 اظهار كرد: با رایزنی‌های انجام شده با دستگاه‌های مختلف، توافق شده است برخی از رویدادهایی که در سال 2017 قرار بود در شهر تهران برگزار شوند، مانند جشنواره بین‌المللی قرآن کریم، به شهر مشهد انتقال داده شده تا در واقع از این فرصت برای معرفی بیشتر شهر مشهد استفاده شود.
captcha